Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forskjell på META-tekst i forskjellige nettlesere

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en "sticky" artikkel i en av kategoriene på en av nettsidene mine. Dette er gjort fordi det er denne teksten jeg vil at folk skal se når de søker etter dette søkeordet.

Når jeg søker opp denne nettsiden i Opera får jeg dette treffet:

tmtw2.jpg


Men når jeg søker i Internet Explorer, får jeg dette treffet:

040vr.jpg


Opera henter altså tekst fra den øverste artikkelen (som jeg har lagt som sticky), mens IE velger å hente tekst fra den nyeste artikkelen basert på dato og ikke rekkefølgen på nettsiden.

Jeg trodde Google`s søkemotor fungerte helt uavhengig av nettleser man bruker?
 

adeneo

Medlem
Nei, Google bruker cookies, dart-cookies og andre ting for å levere relevante søkeresultater, cookies lagres i nettleseren så dersom du har gjort noe i en nettleser og ikke i den andre kan søkeresultatene endre seg, det kan også være at Google gjør forskjell på nettlesere?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ok, men når man lager en META-tekst for en statisk side, er det jo alltid den samme teksten som vises for folk som søker. Jeg trodde jeg kunne få til det samme ved å bruke en sticky artikkel helt øverst i en kategori, men Google vil altså like gjerne hente teksten fra andre, relevante tekster?

Hadde vært veldig greit å kunne brukt en fast tekst når man får opp en kategori som treff på samme måte som man kan med en statisk side.
 

adeneo

Medlem
Det kan du vel si, men det er nå sånn at det er ingen automatikk i hva Google bruker i søkeresultatene sine.
De har egne algoritmer som finner ut av slikt, og dersom de mener at det er annen tekst som er mer relevant enn meta tagger, title osv. så bruker de det, selv om det er enkelte tekster som normalt blir brukt foran andre, så går det så vidt jeg har forstått til syvende og sist på hva som regnes som mest relevant, og den som avgjør akkurat det er igjen Google.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg er dessuten ikke sikker på om G alltid returnerer samme resultatene. Når jeg sjekker GWT ser jeg f.eks. "Impressions" - tidligere sto der vel en annen tekst - som var antall ganger søkt på eller noe, og ikke antall ganger vist. I tilfelle jeg husker rett.
 
Topp