Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fotball blogg

Ingen av oss er Man Utd fans. Så der må du nok innrømme at du har tippet feil. Det er så langt unna sannheten som man kan komme.

Nok en gang takk for tipsene Blogkongen. Vi skal lære av feilene. Selv om det er en veldig lang vei å gå betyr det at vi ikke gir oss. Utfordringen blir bare større. Det er bra du sier i fra hva som er feil. Vi skal jobbe med de områdene som må forbedres.

Det er jo en grunn til at jeg spør spørsmål på dette forumet. For å finne ut hva som må ordnes med bloggen.

Om innstillingen vår er feil så skal vi også gjøre noe med den.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Så er det noen kan svare på dette spørsmålet som jeg opprinnelig stilte ?

"Men er det viktig at jeg ordner et eller annet sted slik at det er tydelig at jeg har rettigheter til mine egne bilder ? Er dette noe som egentlig trengs å gjøres ?

Har i ettermiddag lagt inn egne bilder på bloggen i enkelte artikkeller. Disse har jeg selv har tatt med eget kamera. Men hvis noen lurer og vil ha bevis hvordan går jeg frem for å sikre at det ikke er noen tvil rundt om de er mine eller ikke ?"

Nei, det er ikke nødvendig. Bildene dine har du helt automatisk rettighetene til, uten at du trenger å merke dem på noen som helst måte. Derimot kan det være lurt bare for å unngå at andre skal låne/stjele dem fra deg, det vil ihvertfall hindre NOEN. Og hvis de allikevel gjør det, så vil det ihvertfall være mer tydelig hvor de kommer fra.

Til sist må jeg bare advare om at hvis du bruker andre bilder uten lov, så er det ikke uvanlig at prisen for å bruke bildet i utgangspunktet blir doblet, og det samme hvis du har unnlatt å kreditere rettighetshaver. Hvis du skriver ditt eget navn på i stedet vil jeg regne med at det blir omtrent samme, og at de pleier å være strengere hvis det er en side som gir inntrykk av å være en kommersiell aktør (f.ex. ved å ha reklame på sidene) enn om det bare er en personlig blogg.
 

Zuna

Medlem
Ville bare ønske deg lykke til videre ned fotballbloggingen. Nyttig med tilbakemeldinger, selv om de er harde. Det betyr bare at man må jobbe videre. De færreste er perfekte fra dag 1 :)
 
Takk ! Ja vi vet at vi må være tålmodige med det å bygge opp en suksessfull blogg. Det er så klart mange ting som må gjøres.

Flott at dere er ærlige ! Nå vet jeg også hvordan det er med bilder og rettigheter. Dessuten vet vi at humoren vi har på bloggen vår kan umulig falle i smak hos alle he he.....
 
Topp