Kjapp og trygg hosting for Wordpress

FTP-trøbbel

zapotek

Medlem
Har et lite problem jeg undres på. Hver gang jeg tar backup av diverse nettsteder hender det ofte mot slutten av prosessen at kopieringen av filer nesten stopper helt opp (alltid på samme sted i prosessen). Jeg stopper FTP klienten og legger merke til at netttilgangen er borte i 3-4 minutter. Kan ikke ta imot epost, surfe på nett etc. Plutselig er alt tilbake og jeg får kopiert de siste filene.

Noen som aner hva dette skyldes? Bufferoverflow? Noe med internettleverandøren min? Noe med FTP clienten (coofeecup)?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nja, nå er jeg veldig usikker altså men for en tid tilbake mener faktisk jeg å huske at jeg støtet på tilsvarende problemer med en FTPclient fra Coffeecup. Mener dette problemet oppstod også når jeg laget greier i forkjellige programmer fra Coffeecup og skulle laste opp med opplasteren som finnes i de forkjellige programmene.

Mulig jeg tar feil nå. Jeg er ikke helt sikker. Du kan jo forsøke en annen ftpklient i et par dager for å sjekke om problemet fortsetter. Vil anbefale deg å ta en titt på FlashFXP.
 

zapotek

Medlem
Hmm jeg har prøvd både FlashFXP og Filezilla nå, samme problemet... Etter å ha overført ca 7-8 mb mister jeg rett og slett all nettilgang. Dette varer ca 5 minutter. Lukter at det har noe med ISP'en min å gjøre (Telenor).
 
U

Uregistrert

Guest
Bruk kabel for å unngå dette. Trådløs gir mye sånne problemer
 

tyr897

Medlem
Se om det hjelper hvis du setter maks hastighet på overføring til f.eks. halvparten av din reelle hastighet
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hadde samme problemet for noen år siden da jeg brukte Crystal FTP..

Jeg måtte bare gi opp til slutt og innforstå med at jeg bare måtte bytte ftp-klient..
for tiden bruker jeg filezilla og har null(!) problemer..
 

Bjørnar

Gründer
jeg opplever samme problem dersom jeg sitter på en telenorlinje, noe jeg ikke gjør akkurat nå. kan du se i loggen til ftp-programmet, og se om du finner noe der?

prøvde å søke meg frem til noe, men fant lite - annet enn at du kan teste med og uten passive mode. prøvd det ?
 
Topp