Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fungerer et "proposal" som en kontrakt?

elastic

Member
Hei.
Jeg driver et lite nettside-firma, og jeg har brukt Nusii til å sende ut såkalte proposals (tilbud).
Når en kunde godtar det som står der, så klikker han på "aksepter tilbud" og det står IP, navn, dato for elektronisk signering (dette er uten bankID, siden Nusii ikke er lokalisert i Norge).

Vil dette fungere som en gyldig kontrakt? (se under for hva jeg ser i Nusii når noen aksepterer et tilbud. Jeg får også en e-post som bekrefter signeringen).
02.jpg
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Proposal er ikke et norskt ord. Hva ser kunden?
Hvis det eneste kunden gjør er å trykke på "Aksepter tilbud" ville jeg sagt nei, spesielt hvis tilbudene blir sendt uoppfordret, men hvertfall hvis det ikke står annet enn den knappen.
Så: hva ser kunden?
 

elastic

Member
Hei. I tilbudet står det omtrent 3000 ord om hva jeg skal lage, hva prisen er, om prisen kan økes på et tidspunkt, etc. etc. Tilbudet blir sendt etter at kunden har tatt kontakt, og etter de har fylt ut et kartleggingsskjema. Først da sender jeg dette tilbudet ut, med pris og det hele. Det tar ca 15 minutter å lese gjennom hele dokumentet. Hvis de da ønsker å jobbe med meg, så klikker de "aksepter tilbud".
komplett.jpg
 

HEHO

New Member
Ja, hvis kunden aksepterer tilbudet er det å anse som at en bindende avtale er inngått.
 
Topp