Fungerer ikke Scroogle i dag?

En tråd i 'Google' startet av Hakasu, 15 Feb 2012.

1. Hakasu

Hakasu Medlem

Jeg bruker Scroogle flittig, men i dag har jeg ikke kommet inn én eneste gang. Får bare samme feilmeldinga: Sorry...
    Den feilmeldinga der pleier jo å dukke opp med jevne mellomrom, men jeg har prøvd 6-7 ganger i dag uten å komme gjennom.

Er det noen som har fått til å bruke Scroogle i dag? Eventuelt noen som har en alternativ tjeneste som fungerer bra?

2. Erlend Medlem

Tja, det er svært ofte at det skjer spør du meg. Jeg bruker SeoMoz, og det fungerer mye bedre.

3. Frode

Frode Medlem

Vært mye sånn med scroogle den siste uka...

4. typisk Utvikler

5. Hakasu

Hakasu Medlem

Se der ja. Får håpe den kommer seg igjen da.

6. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Det stemmer det der. Google blokkerer automatisk IP-adresser som har unaturlig mange spørringer.

7. Duper

Duper Medlem

noen som har en annen plass man kan sjekke ?

8. river

river Medlem

Hva er Scroogle for noe egentlig ??

9. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

En søkemotor som gir deg søketreff fra Google, men som ikke tar hensyn til hva du har søkt på og/eller klikket på tidligere.

Den skal med andre ord være helt korrekt og ikke farget av søk du har utført tidligere.

Dette er adressen til den norske: http://www.scroogle.org/scrapno8.html

10. Hakasu

Hakasu Medlem

Nå kommer jeg ikke inn på nettsidene deres engang. Ser ikke lyst ut dette her!

11. adeneo

adeneo Medlem

Det er mulig jeg har misforstått, men er ikke dette rimelig rett frem, bruk cURL til å gå gjennom proxier uten cookies, legg til pws=0 på alle google linker osv. og hent og reformater søkeresulatet ?

Bruker noe lignende til å scrape Google med, det kan da umulig være spesielt vanskelig å gjøre dette om til en slik tjeneste som Scroogle, utover at 350K søk i døgnet trenger noe mer hardware enn jeg er villig til å invistere i ?

Det er sikkert noen her på forumet som hoster opp noe slikt?

12. moneymaker Medlem

13. Erlend Medlem

14. Hakasu

Hakasu Medlem

På Wikipedia står det at Scroogle har stengt permanent, så der var det slutt på den nettsiden.

15. Erlend Medlem

RIP Scroogle

Del denne siden