Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Geo-lokasjon av ip-adresse

Nutz

Med lem
Har faktisk vært oppe i media noen ganger, selv om eier har gitt Politiet nøyaktig adresse hvor utstyret befinner seg, så har de ikke tatt tak i dette..
Skylder på at de ikke har kapasitet.. Mistenker de for å kjøre en stille og organisert gå-sakte-aksjon for å dra inn mer penger.
 

Erlend

Medlem
Har faktisk vært oppe i media noen ganger, selv om eier har gitt Politiet nøyaktig adresse hvor utstyret befinner seg, så har de ikke tatt tak i dette..
Skylder på at de ikke har kapasitet.. Mistenker de for å kjøre en stille og organisert gå-sakte-aksjon for å dra inn mer penger.

Politiet i Norge er RÆVA når det gjelder internettforbrytelser. Er jo nesten som man må gå til Økokrim for en fillesak...
 

Nutz

Med lem
Tror jeg hadde blitt alvorlig mentalt forstyrra dersom jeg hadde et slikt program inne på maskinen min og den var 100% sporbar med bilde av kjeltringen, men at politiet ikke løftet en finger.
Er det meningen at man skal kontakte kriminelle for å ta tyven?
Vi har blitt umyndiggjort når det gjelder å ordne opp i sånne ting selv, vi har kun rett til å sitte helt apatisk å se på at saken blir henlagt.

Kan ikke se at dette gjør noe annet enn å skape forakt for politiet.

Tror ikke jeg kommer til å legge inn dette programmet på noen av mine maskiner, unner ikke meg selv denne frustrasjonen..
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
Tror jeg hadde blitt alvorlig mentalt forstyrra dersom jeg hadde et slikt program inne på maskinen min og den var 100% sporbar med bilde av kjeltringen, men at politiet ikke løftet en finger.
Er det meningen at man skal kontakte kriminelle for å ta tyven?
Vi har blitt umyndiggjort når det gjelder å ordne opp i sånne ting selv, vi har kun rett til å sitte helt apatisk å se på at saken blir henlagt.

Kan ikke se at dette gjør noe annet enn å skape forakt for politiet.

Tror ikke jeg kommer til å legge inn dette programmet på noen av mine maskiner, unner ikke meg selv denne frustrasjonen..

Fikk veldig lyst til å kjøpe en pc til 2000 kroner og innstalere dette programmet. Ha på Web camera, og sette fra meg pc-en på Gardermoen, mens jeg sitter der. Jeg later som om jeg ikke ser at tyven tar den, også får han seg en blåveis. Kanskje han lærer til neste gang!
 

selbekk

Medlem
Jeg tror politiet i Norge hadde gjort samme greia. Jeg ringte og sa at de måtte dra dit og hente dataen min. Ikke det at jeg har spesielt høye tanker om politiet i Norge, men ringer du og sier at det er en... "crime in progress" så å si, kommer de selvfølgelig.

Uansett, jeg er i ekstase =)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Så var det en mann som ringte til politiet og informerte det var et innbrudd på gang - to stykk som stjeler ting fra stua og greier. Om de kan komme med en gang så kan de pågripe de med en gang.
Dessverre, vi er underbemannet og har ingen kapasitet, er svaret.

Mannen legger på. Venter ett minutt, og ringer opp igjen.
Kan dere sende en sykebil? Jeg har skutt to menn her.
Politiet står på døren innen 5 minutt, og finner to menn som har brudd seg inn i huset, men ingen tegn til vold eller skuddsveksling ellers.

Betjenten spør mannen "Jeg trodde du sa du hadde skutt de?"
Mannen svarer: "Jeg trodde dere sa at dere ikke hadde kapasitet?"
 

Erlend

Medlem
Så var det en mann som ringte til politiet og informerte det var et innbrudd på gang - to stykk som stjeler ting fra stua og greier. Om de kan komme med en gang så kan de pågripe de med en gang.
Dessverre, vi er underbemannet og har ingen kapasitet, er svaret.

Mannen legger på. Venter ett minutt, og ringer opp igjen.
Kan dere sende en sykebil? Jeg har skutt to menn her.
Politiet står på døren innen 5 minutt, og finner to menn som har brudd seg inn i huset, men ingen tegn til vold eller skuddsveksling ellers.

Betjenten spør mannen "Jeg trodde du sa du hadde skutt de?"
Mannen svarer: "Jeg trodde dere sa at dere ikke hadde kapasitet?"
Dette er et godt eksempel på hvordan Politiet kan fungere i Norge. Om denne historien er sann vet jeg ikke, men skulle ikke forundra meg :)
 

selbekk

Medlem
Anyways, for å avslutte denne diskusjonen og historien - karen som stjal dataen min sitter nå i fengsel. Jeg kommer ikke til å få tilbake utstyret mitt før om noen måneder. Og politiet i USA er veldig effektive til å sette folk i fengsel, men veldig LITE effektive til å gi meg tilbake datamaskinen min.

Og angående IP-geolokasjon, trenger man tydeligvis å innstallere Prey og håpe på at noen slår på dataen din for å finne den. :) Men apropos, jeg anbefaler alle her til å innstallere Prey ( Open source anti-theft solution for Mac, PCs & Phones – Prey ). Det er gratis, det kjører kun hvis du ber om det, og det sparte akkurat meg 20.000 spenn.
 

testdriver

Ha det bra..
Bra det ordnet seg. Men hvor sikre er egentlig slike programmer? Er det mulig å hoste alt på egen server, eller er det login på deres sider?
 

selbekk

Medlem
login på deres server. du kan jo lese mer på nettsidene deres. jeg tror prosjektet er open source, så du kan jo titte på koden hvis du ikke stoler på dem i utgangspunktet. :)
 
Topp