Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Giftekniv.no selges til kr. 5.000 eks mva

Living Glad

Brukertittel
Giftekniv.no selges til kr. 5.000 eks mva. Siden tjener ikke noe pr i dag og har ca. 15-40 unike besøkere pr dag. Antall registrerte er 568 personer.

Siden har veldig seriøs profil og i så måte ikke en sedvanlig datingportal.

Siden selges inkludert server som nå leies. Leiekontrakt på server utgår snart og da må en bestemme seg om en skal bytte eller fortsette på samme sted ettersom sidene tilbyr chat og derfor er det nødvendig å ha en egen server.
 

Living Glad

Brukertittel
Tilleggsinformasjon: scriptet som brukes på Giftekniv.no, Dating, personlighetstest, matchingtest, kjærlighet, headhunting - alt for at du skal finne din match. kan kjøpes hos www.aspnetdating.no og den utgaven jeg kjører koster 11.500 NOK eks mva. I tillegg så er det ca. 600 brukere på siden nå. En skal ikke se bort fra at jeg har også oversatt fleretusen ord til norsk slik at siden finnes på engelsk og norsk. www.giftekniv.dk og giftekniv.se kan følge med i kjøpet.

Den har funksjon for paypal betalinger. Jeg kjører den på egen dedikert server ettersom noen av funksjonene som brukes (video/chat) ikke kunne kjøres fra delt server. Mulig det går an å få det gjort noe annet sted enn hvor jeg hoster den. Jeg hoster hos Ipeer og vedkommende som kjøper Giftekniv.no, Dating, personlighetstest, matchingtest, kjærlighet, headhunting - alt for at du skal finne din match. må ta over kontrakten jeg har hos de eller betale høyere pris til meg.

I grunn gavepris for en side som har stort potensiale for en som har tid.
 
Sist redigert av en moderator:

Living Glad

Brukertittel
Neida.. .. scriptet følger med og hvis jeg husker riktig så får en gratis oppdatering lifelong, men de må man innstallere selv, men kan få hjelp til en liten peng. .. pris 5000 eks mva samt å ta over server jeg leier men leiekontrakt går ut tja.. om det var januar 2011 husker ikke nøyaktig måtte i så fall undersøke det litt og sjekke.. har ikke kontrakten hos meg her hjemme - men i morgen er jeg på jobb igjen og skal da sjekke det.. det var litt over 1000 kr pr mån for server.. skal også sjekke prisen
 

Knut

Medlem
Er du sikker på at de tillater at du selger scriptet videre?
I fjor høst så skulle jeg kjøpe en side med samme type script fra en danske og da fikk ikke jeg overta lisensen men måtte evnt kjøpe nye fra ASPnetdating
 

Living Glad

Brukertittel
selge videre

Det skulle bare mangle at jeg fikk selge siden med alt innehold. Jeg selger ikke scripten alene som slik uten hele siden og dens innehold. Jeg eier alt som er på siden og har kjøpt rett til kildekoden også og i så måte kunne jeg ha forandret på noe hvis jeg ville i tillegg.
 

Ståle

Medlem
Det skulle bare mangle at jeg fikk selge siden med alt innehold. Jeg selger ikke scripten alene som slik uten hele siden og dens innehold. Jeg eier alt som er på siden og har kjøpt rett til kildekoden også og i så måte kunne jeg ha forandret på noe hvis jeg ville i tillegg.

Mnja... Vet om flere script hvor de ikke tillater å føre lisensen over til ny eier. Kan være greit å dobbeltsjekke.
 

Living Glad

Brukertittel
Script

Har nettopp sjekket. Det er ikke lov å selge den slik.

Herved bestemmer jeg å ikke selge siden inkludert alt ettersom jeg ikke har lov til det. Da tror jeg det er best jeg bare "sitter på den" og så får vi se hva fremtiden bringer.. tja.. hvis ikke noen absolutt vil kjøpe uten script


Mnja... Vet om flere script hvor de ikke tillater å føre lisensen over til ny eier. Kan være greit å dobbeltsjekke.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Å nekte deg å videreselge siden som helhet er litt snodig, har du spurt dem spesifikt om akkurat det? Det de prøver å hindre er vel at noen begynner å videreselge scriptet, akkurat som om noen skulle ha begynt å selge kopier av windows-dvd'en de kjøpte i butikken.

Jeg har ting som dette som et eget punkt i kontraktene mine, for å unngå alle mulige misforståelser (både reelle og "misforståelser"): at kunden ikke har rett til å videreselge design/script et.c. for seg selv, men at alle kunden kan overføre alle sine rettigheter til ny eier dersom kundens firma, eller rettighetene til kundens produkt/konsept selges.
 
Topp