Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gir det fordeler flere med siter hostet fra ulike land?

Altberger

Medlem
Om man skal nå ut til hele verden på flere språk og man har en site satt opp i Norge, hostet fra Norge, med innhold på tysk, engelsk og russisk i tillegg. Innholdet tilpassset SEO.

Vil det da også lønne seg rent SEO-messig å sette opp en ren tysk site, på tysk, hostet fra tyskland?
samme for russland, england osv?

Foretrekker ikke google.jp siter hostet fra japan?
 

vidarlo

Apache-junkie
Kor hostinga er lokalisert trur eg har pent lite å sei SEO-messig, men det er heilt klart en fordel å vere hosta i nærheten av publikum, pga. throughput og latency, så ville hosta amerikanske sider i USA, europeiske i europa, og asiatiske i asia...
 

Altberger

Medlem
Så anbefalingen er 2 til 3 siter til?

1. Den norske blir på flere språk.
Kjører denne på .no eller .eu hostet i hos Telecomputing


2. i USA, engelsk tekst med duplikat innhold fra den norske siten engelske versjon.
Kjører denne på .com hostet i USA

3. i Japan, japanske tekst med duplikat innhold fra den norske siten's japanske versjonen
Kjører denne på .jp hostet i japan

3. Australia, engelsk tekst med duplikat innhold hentet fra den norske siten
kjører denne på .au hostet i Australia

Eller kan jeg droppe australia?

Domenet er regga med .com, .no og .eu, Vurderer også .travel da dette er reiseliv.

Med duplikat innhold hentet fra den norske siten, vil jeg bli straffa i dette tilfellet? Er det noen kode som i så fall forhindrer dette?
Må for all del unngå "straff"

Alle siter blir stappet med diveres applikajsoner som vid, kalender, reiseplanlegger, etc...
har sett (og liker) denne; Family holidays, adventure holidays, ecotourism, responsible travel & responsible tourism, gap year and family holidays. World's best responsible & ecotourism holidays

KOmmer til å kjøre Joomla på de "utenladske" sitene.
 

basicus

SEO Eggspert
Hvorvidt dette blir sett på som duplikat-innhold vet jeg ikke. Jeg pleide å tro at Google ikke var kommet så langt når det gjaldt flerspråklighet, men etter å ha sett hvor langt de har kommet i forhold til maskinoversettelse, er jeg sannelig ikke sikker.

Jeg har i grunn ikke sett noe konkret eksperiment utført i forhold til dette heller, så det er ikke så godt å si hva som er fakta her.
 

Altberger

Medlem
Jeg har veldig klare indikasjoner på at oversatt innhold ikke blir sett på som duplikat.
Men en .com og en .au blir jo duplikat.

Seff det blir det jo, hmmmm.... tenkte på det.,...
Hvor store forskjeller må det være på innholdet for å unngå å bli sett på som duplikat av Google? holder det å bare skrive om litt histen og pisten på teksten for den engelskspråklige?

Kan ikke ta snarveier som kan være straffbare her...
 

Hupsey

Medlem
Er duplikat inhold greit dersom det er ingående linker til artiklene?
Blir nettsiden "straffet" dersom det er duplikat inhold, eller er det bare artikkelen?
Eller er det slik at man ikke blir "straffet" for å ha duplikat inhold?
 
Topp