Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gir mange utgående "I sales" linker negativt SEO effekt?

Web2000

Medlem
Flere i forumet har jo påpekt fordelene med å ha alle I sales linkene til Tradedoubler på dere sider da dette gir en pen ekstra inntekt pr måned. Dette gir jo en del utgående linker fra siden. Vil dette kunne gi en negativ SEO effekt? (kanskje da spesielt på sider som har få innlinker?) Noen som vet? Kjør debatt
 

zapotek

Medlem
For å få isales må linken være i javascript. Søkemotorene leser ikke javascript så du får ingen negativ SEOeffekt. Eneste kan være at de gjør siden din tregere, noe som *kan* affektere rankingen.
 

zapotek

Medlem
Linken må ikke være i javascript som zapotek her sier og hvis den ikke er det så vil det påvirke SEO negativt.

Que? Hvordan kan du få penger fra et visningssalg med en vanlig lenke? Bilde eller iframe går muligens, men en vanlig lenke kan du umulig telles.
 

picxx

Well-Known Member
Sidene laster definitivt tregere med mange isales linker.

Så absolutt.
En fin plass å plassere isales "regla" er på twinglyblogger (blogspot?).
Da slipper man å bruke av egne ressurser og man får putta cookien på en god del brukere.
(whooops... håper TD ikke henger meg nå.. :D )
 

picxx

Well-Known Member
En twinglyblogg er en blogg med intetsigende innlegg, men med linker til artikler på VG (og kanskje noen til TV2). Høy trafikk, høy bouncerate, dårlig konvertering.
 

picxx

Well-Known Member
Stemmer det kongen,
men så har vi jo også "gode" bloggere som bruker twingly veldig aktivt.
Simonsen f.eks. er en veldig aktiv twinlgy bruker.
Kommer sikkert av at han skriver mye om politikk og dagsaktuelle tema,
men i mine øyne mister en slik blogger cred når han aktivt bruker twingly på en slik måte....selv om det passer godt inn i konteksten på resten av bloggen.
(sikkert litt sær jeg da...)
 

appelsin

Medlem
Jeg bruker aldri meningsløse "iSales" linker på noen av mine nettsider. Disse linkene har ingen verdi for bruker eller annonsør, og utbredt bruk av disse vil på lang sikt føre til at prisen på iSales faller (man stjeler kunder fra annonsøren). Dette er synd for dem som på ærlig vis fortjener iSales-provisjon (dem som faktisk får bruker til å kjøpe et produkt, uten at vedkommende har klikket på lenken.)

Jeg oppfordrer alle til å kutte ut meningsløse iSales-lenker.
 

testdriver

Ha det bra..
Støtter deg absolutt, appelsin!!

Mht til SEO, så er jo page speed en faktor. Så svaret mitt til trådstarter er at overdreven bruk kan virke negativt, ja.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Støtter appelsin 100% her.
Du har så absolutt rett.
 

webpiken

Medlem
Godt skrevet, appelsin!

Det "verste" jeg ser er folk som til og med slenger på en isale-lenke til Røde Kors, uten å ellers ha noen bannere eller redaksjonelt stoff om organisasjonen.

Sjansen for at Røde Kors vil få noen som helst positiv respons på en slik lenke, som ligger blant "20" andre, er jo ytterst minimal.

Det betyr altså at om jeg velger å melde meg inn i Røde Kors eller bli nødhjelpsgiver, og tilfeldigvis har vært inne på en slik side tiden før, får denne siden henholdsvis 105 og 700 kroner av penger som er gitt med et ønske om at det skal brukes til en god sak.

Hadde jeg jobbet for Røde Kors, hadde jeg helt klart undersøkt mulighetene for å få fjernet iSale fra tekslenker.
 
Kan man på noen måte bli straffet for å bruke isales på denne måten? Altså fylle footeren full av linker? Hva om TD går inn på sida og ser at den er utter crap, kan de gjøre noe med det?
 
Topp