Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjemme butikk for kunder, men synlig i google

skruf

Medlem
Jeg har en nettbutikk som jeg ønsker at skal være gjemt for kunder frem til lansering.

Men den må være synlig for google slik at den rangerer godt på lanseringsdato.

Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Bruker Magento...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Uff, det blir i grunnen ikke noe bra, tenker jeg - folk finner produktene, klikker, og så blir butikken din stemplet som "funker ikke".
SEO er imho noe som man bør drive med kontinuerlig, så da har det kanskje ikke så mye å si at du ikke drar så mye organic på åpningsdagen?
 

Frode

Medlem
Hva med å lage en side hvor du skriver litt relatert tekst, og noe sånt som "her kommer snart nettbutikk AS, bokmerk siden vi åpner 1/4".

Da kan du begynne å registrere domene rundt omkring, og så flytte over å peke til butikken når den åpner?
 

zapotek

Medlem
Innhold som kun er synlig for søkemotorene og ikke for brukerne er "black hat". Anbefaler deg å IKKE gjøre dette om du vil ha trafikk fra søkemotorene i fremtiden.
 

Drevland

Medlem
Tja, vil det ikke fungere å løse det via css. Altså å flytte alt inneholdet laaaangt ut til høyre eller venstre? Tror ikke google ser på hva som faktisk er synlig på skjermen for den jevne bruker?
 

Drevland

Medlem
Ok, det var kanskje en dårlig ide. Hvis det er en sjanse for at Google anser dette juks så er del bedre å ikke gjøre noe slik. Better safe than sorry.

Men jeg tror nok Pong er inne på noe når ham sier at det nok er for CPU-krevende å sjekke dette. Det er tross alt ikke nok å bare sjekke startsituasjonen, man også sjekke resultatet av alle mulige av brukernes interaksjoner. En legitim bruk av å "gjemme" noe utenfor siden er jo hvis man lager CSS-dropdown-menyer (Se f.eks.Creating a pure CSS dropdown menu — CSS Wizardry—CSS, Web Standards, Typography, and Grids by Harry Roberts)

En annen ide kan være å gjøre noe med tilgangen til siden. Altså passordbeskytte hele siten, men la Google crawle den. Jeg har vært borti forum der postene har blitt indeksert av Google, men ikke vært synlige i selve forumet for andre enn medlemmer. Men jeg er usikker på hvordan dette teknisk må løses.
 
Topp