Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjort om på WebArtikler.com

Gomlers

Member
Hallo hallo!

- Jeg har sitti i natt å gjort om endel på webartikler.
Ordna HEFTIG på menysystemet.

Synes det så så shitty ut tidligere, og det er ikke sikkert det
ble noe bedre nå, men jeg tar gledelig i mot tilbakemeldinger

At forssiden ser bra kjedelig ut, med en knapp som er noe malplassert skal
dere ikke bry dere så mye om. - Skal ordne det senere.

WebArtikler.com | Gratis innhold for din webside
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Takker for tilbakemelding.
Har en kamerat som også nevnte på at fargene var mye bedre før,
og at den så litt mer livat ut i rød. - Han mente at nå må jeg iallefall
stappe inn noen bilder...!?

Blir siden for kjedelig sånn som den ser ut nå?
 

picxx

Well-Known Member
Om jeg hadde vært deg (noe jeg da selvsagt ikke er), ville jeg konsentrert meg mindre om sidens utseende, da dette er en ressursside for webmastere, både inn og -ut.
Jo mere juggel og tjall du legger inn på siden, jo mere useriøs fremstår siden for webmasteren. Brukervennlighet er derimot alfa og omega på en slik side.

nastydollars.com er en av de aller største adult sponsorer på nett.
Det er ikke mye juggel, pengesekker og porscher som er smurt opp på den siden? :D
 

Knut

Medlem
Så lenge du ikke kan bruke bilder av nakne damer, og da helst closeup av diverse steder så er det bedre uten.

Men seriøst. synes siden er meget bra. Den er kjapp og enkel å finne fram på, ryddig og fin. Bilder har ikke noe på den siden å gjøre syns jeg. OM det må det så kanskje en header som ikke forstyrrer, men frisker opp litt.
 

Gomlers

Member
Hehe... Jeg kan sikkert opprette sovjetstat.webartikler.com for de som liker det litt spesielt.

Men jeg er veldig enig med dere i forhold til bilder. Ble bare så opptatt av den #"%#
design/layout-friken av en kompis jeg har.

I det siste halvåret har jeg funnet ut at det finnes 2 typer mennesker bak internettsider:

1. De som er opptatt av pengene og gir litt blanke i hvordan det ser ut, så
lenge funksjonaliteten, brukervennligheten og muligheten for markedsføring er der.

2. De som er for opptatt av designet og layouten, og driter litt mye i hvordan sidens
funksjonalitet er. Samme mennesker tenker også svært sjelden på muligheten for
markedsføring, og virker ikke til å bli motivert av $-sekkene som ramler inn etterhvert.

Litt sånn Ari behn kontra Henrik Ibsen når det kommer til forfatting av bøker..

Det neste jeg har innsett er at et problem oppstår når de to menneskene MÅ jobbe
sammen for å få til noe som ser (iallefall OK ut) - OG som fungerer bedre enn forrige
prosjekt. Blir fort 20 petterøes pr. natt av det..

- Sorry, det var skikkelig off topic på min egen post, men håper jeg blir tilgitt.

Bare å komme med tilbakemeldinger dere andre også.

Kenneth: (Dette er seriøst, og fordi jeg synes det er viktig å finne ut av, så det er ingen
slesk kommentar på negativ tilbakemelding)
Selv om det ser ut som noe halveisgreier fra -99, ville du fremdeles brukt siden. Hadde det
vært OK? - Er ikke helt Bjørn Dæhlie på CSS, så hadde håpet jeg slapp å gjøre om alt igjen..

Og btw: Det er ikke tabeller, det er div'er :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja, du har noen poenger der gomlers, men en ting som er viktig å ha i bakhodet er dette:

For de aller aller fleste websider (alle?) så er godt design og brukervennlighet det samme. At design og layout er bra er veldig viktig for brukervennlighet og funksjonalitet. Helt på rappen kan jeg tipse deg om en ganske dum tabbe, som gjør siden din veldig mye mer tung å lese : Den er for bred, eller rettere sagt har du for mange ord pr linje. Dette gjør at øyet sliter mye mer med å finne rett linje etter linjeskift, og alt blir mye tyngre å lese. Max lengde bør være 10-12 ord pr linje.

Dvs: Design & Layout = Brukervennlighet

Men det er sant at de færreste er gode på alt, jeg vil egentlig si at det finnes 3-4 (5-6-7?) "roller" man bør ha dekket for å få et virkelig bra resultat. Det hender selvsagt at en og samme person kan dekke flere roller, men jo flere, jo sjeldnere finner du dem.

1: Designer
2: Programmerer(webutvikler)
3: Markedsfører/reklame her kan vi egentlig også godt dele opp i to - den mer analytiske delen - tenk markedsføring ala BI - og den kreative - tenk AD/tekstforfatter fra reklamebransjen, ofte er også AD'en god på design, så der kan man evt få dekket 1)
4: Redaktør/skribent/fotograf et.c. Her tror jeg man finner mange av de samme som i 1), 3) og 5/6): Redaktør og prosjektstyring vil nok ofte gå sammen, AD/tekstforfattere er gjerne også gode på ide/konseptutvikling, du vil også finne mange gode fotografer både blant ad'er og designere generelt.
5&6: Evt kan vi også legge til en egen gruppe for konsept/ideutvikling, og en for prosjektstyring, selv om disse ofte går inn i en eller flere av de andre rollene.

Nå har jeg ikke satt dem i noen spesiell rekkefølge her, fordi jeg mener alle sammen er veldig viktige roller for at noe skal bli bra gjennomført.

Du kan sikkert få en "helt ålreit" side med bare noen av dem, men skal du komme helt på topp, så må du ha alle. Det kan sikkert også være samme person i flere av rollene, men å finne en enkelt person som dekker alle tror jeg du skal slite med. Og jeg tror også en side som har/har hatt alle disse rollene dekket, vil tjene mer penger enn en (relativt tilsvarende) side som har manglet en eller flere av rollene.

Hvis folk her er litt ærlige med seg selv, så tror jeg alle kan innrømme at de ikke klarer å dekke alle disse rollene. At _det_ ofte ikke er en mulighet for grundere (typisk pga økonomi), er en annen sak.
 

picxx

Well-Known Member
Litt OT.
Er det du selv som har kodet scriptet du kjører, og i tilfelle, er det mulig at du selger en kopi?
 
Topp