Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gode alternativer til Godaddy

Ser på det som et mareritt av de sjelde å flytte alt av mailer, domener, data osv osv bort fra Godaddy, og har utsatt det i det lengste, men det viser seg nok en gang at tjenesten deres suger hoppetau og gamle, svette raggsokker. Tålmodigheten er slutt, så nå vil jeg få rubbel og bit over på et hotell der det feks er mulig å ta kontakt pr e-mail, og der man ikke må RINGE for å få hjelp. Kontakt pr epost er jo tydeligvis ikke lenger mulig med Godaddy. Bare det i seg sjøl er jo grunn nok til å flytte, men nå har de også tatt ned *alle* sidene mine av fåglarna må vite hvilken grunn, så da kan de egentlig bare ta seg et tak og dra dit pepper'n gror.

Gode alternativer mottas med takk. Har vært innom HostGator og One; ikke mer enn passe gira på noen av dem, så forslag til andre mottas med takk.
 
Så fint at det er mulig å redigere innlegg..

Hostgator virker stadig som det beste alternativet, og jeg husker ikke hvorfor jeg ikke var fornøyd med dem. Kanskje jeg må prøve dem på nytt.
 

xdex

Medlem
Godaddy har vel både mail support, og live chat, tjenesten i seg selv kan man si mye om. Har selv noen domener der, men ville aldri hatt webhotellet stående hos dem, men det hender de har sykt gode priser på "bulk buy", 30-40 domener i slengen osv.

One, kan du bare styre unna, eller fortsette hos godaddy, jeg ville valgt en leverandør som tilbyr en server som står sentralt i forhold til besøkende. Flere selskaper som f.eks. ProISP tilbyr valg av server-lokasjon, noe som kan være greit. Har samtidig god opplevelse med ProISP, både oppetid, og support.

Dersom du har mange domener, burde du vel kanskje sett på en serverløsning? Så slipper du å kjøpe ett webhotell til hvert domene, det er jo bare tullete i seg selv.

Anbefalinger fra meg,
  • ProISP
  • Hostgator
  • Dreamhost
Disse jeg har best erfaring med, finnes sikkert 150 andre gode løsninger. For meg er det viktig at vedkommende som sitter på support kan hjelpe, slik at jeg slipper å forklare til han hva problemet er.. noe som har hendt flere ganger hos andre leverandører.
 
Det er nå i alle fall ikke mulig å sende ticket lenger, så vidt jeg kan se, og om det ER mulig å maile dem har de i alle fall klart å gjemme adressa godt.. Prata med dem en gang før om dette og, de ble nærmest snurt da jeg sa at jeg ikke gadd å sitte og vente på chatten deres i halvtimesvis. Mailen kan man jo bare sende, og så gjør man andre ting mens man venter på svar, ikke sant..

Står utrolig mye dritt om DH på veven, og HG skrytes nærmest opp i skyene. Tipper jeg tar en ny runde med sistnevnte. Vet du noe om de tilbyr valg av server-lokasjon?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hostgator sin chat kan man også vente i halvtimesvis på. HG ble solgt ca. i fjor så reviews fra før det gjelder ikke lenger. Det har vært en del krøll med dem. F.eks. har de byttet IP-adresser på masse servere slik at hvis man pekte domenet sitt mot IP så gikk siden ned...

Har du sjekket Namecheap?

Hvis jeg skulle gjort en slik gedigen flytteoperasjon for affiliatenettsider ville jeg tatt alt av domener og epost på Domenesshop og leid meg en eller flere managed VPS`er med cPanel på.
Ooops, det var det jeg gjorde i fjor ja, veldig fornøyd med det! :)
 
Godaddy... håper de går konkurs eller noe. Nå har de stengt hostinga mi, og fåglarna må vite hvorfor, for penga mine, DE har de fått. Chatten er nede, mail tar de ikke i mot, så vidt jeg kan se, og telefon kommer jeg ikke gjennom på. Nesten så man burde legge litt ekstra energi i å bygge nettsider som slenger dritt om dem og ødelegger for dem bare fordi det føles godt.
 

xdex

Medlem
Godaddy... håper de går konkurs eller noe. Nå har de stengt hostinga mi, og fåglarna må vite hvorfor, for penga mine, DE har de fått. Chatten er nede, mail tar de ikke i mot, så vidt jeg kan se, og telefon kommer jeg ikke gjennom på. Nesten så man burde legge litt ekstra energi i å bygge nettsider som slenger dritt om dem og ødelegger for dem bare fordi det føles godt.

Tviler på at verdens største domene selskap går konkurs, blir vel heller at Google tar nok over dette også, de har allerede rullet ut domene tjenester i USA.
 

erlsae

Medlem
Anbefaler Host1 på det sterkeste. De er svært behjelpelige, og det forundrer meg ikke om de ønsker å hjelpe deg å flytte over til de heller uten noen kostnad. De har en IRC, der iallefall en eller to er tilgjengelig nesten døgnet rundt.

Gode priser, der du også kan betale for kvartal, halvår eller for ett år med webhotellhosting. Praktisk!

De er AS-registrert, og veldig seriøst. Have a check, du vil ikke angre!

Tips: Bruk rabattkoden nFF for litt avslag i prisen:)
 

thomasstr

Medlem
GoDaddy bruker vel cPanel, og da er det vel enkelt å ta en backup og finne noen som tilbyr cPanel hosting i Norge f.eks. Ellers så er flytting av mail ikke noe hokkus pokkus om man bruker imapsync :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
F.eks. har de byttet IP-adresser på masse servere slik at hvis man pekte domenet sitt mot IP så gikk siden ned...

Det der har jeg også vært borti. Før fikk jeg beskjed om slikt i god tid, nå gir de faen.
 
Topp