Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Godkjenne innlegg

Tonny Kluften

Administrator
Her kommer enda et php spørsmål fra meg :) Tror jeg må ta et kurs snart :D

Jeg har en side hvor de besøkende legger igjen oppskrifter. Jeg trenger å vite hvilken bruker som har lagt igjen hvilken oppskrift.
Det kan gjøres på ihvertfall to måter, enten legge inn noe i koden i adm. delen som viser hvem som har lagt inn hva eller så kan jeg fjerne at jeg må godkjenne hver enkelt oppskrift før den vises på siden. Slik det er nå så står jeg som innlegger av oppskriften når jeg har godkjent den, dermed får jeg aldri vite hvem som la den inn.
Det første hadde vært ideelt, men det krever sikkert mere koding, det siste med å fjerne godkjenningen går an, men det er ikke helt bra for det åpner for spam og masse tull. Men hvordan kan jeg fjerne godkjenningen?

Vet at dette er tynn info, men har ikke clue om hvor jeg skal starte.
 
Sist redigert:

vidarlo

Apache-junkie
Du må begynne med den delen du vil ordne opp i... Det burde ikkje vere veldig mykje arbeid å endre, ettersom godkjenning sikkert består i en enkel UPDATE SET godkjent = 1,AUTHOR=$innlogga_bruker WHERE ... setning eller noko i den duren. Det skal då vere snakk om å finne den update-setninga og ta vekk AUTHOR-biten. No var det der tilfeldige variabelnamn, men prinsippet stemmer. Burde vere gjort på eit par minutt (maksimalt) om den ikkje endrer meir.
 
Topp