Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google adsense på facebook app, lov?

Tony J

Alle skal få
Hei

Lurer på om det er lov å plassere google adsense inn på facebook apps, eller
bryter det med noen regler?

Dersom dette ikke er lov, er andre reklameformer på facebookappen lovlig?

:)
 

Bjrl

Medlem
Vel, da har jeg brukt ca 50 minutter på å lese meg opp på dette - og det viser seg at så lenge Adsense-annonsene ikke er plassert i en separat iframe, har ikke Google innvendinger mot at den vises hvorsomhelst. Forutsetningen er at øvrige bestemmelser i TOS ikke brytes.

Så der ser alt greit ut med min bruk.

Facebook er det litt mer uklart med. Den lista de opererer med er lite aktuell å benytte seg av (de store der har dårlig tracking record på ymse, de minste/nystartede kan fort vise seg å være here today-gone tomorrow). Men både lista og øvrig regelverk på dette ser uansett ut til å gjelde den typen apps som brukeren selv må si ja til å bruke, der man deler informasjon om seg selv og eventuelt vennene sine med app-eieren. Og mine apps er ikke av en slik type.

Så det kan se ut til at jeg styrer klar av Facebooks regler også. Men om Facebook vurderer det annerledes, risikerer jeg at mine apps blir svartelistet. Så jeg får ringe dem på mandag og få dette 100 % avklart... :)
 

Tony J

Alle skal få
Men om en app blir svartelistet kan vel siden bli det også?
Takk for svar forøvrig SPECA. Skal sjekke ut mere senere.

Tony
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Det var tillatt, men etter en endring for drøyt ett år siden, så var det ikke det lenger. Dette er de annonsørene man kan bruke på facebook apps.

Advertising Providers on Facebook Platform - Facebook Developers
Facebook App Developers Can’t Use Google AdSense | WebProNews

Så BJRL, nok en gang følger du ikke med i timen.

Hei Speca, og takk for informasjonen. Jeg dro ikke kjenskap av noen på den listen, men dog sikkert fordi jeg ikke har mye erfaring ang reklame på nett. Er det noen av disse som er kjente i norge, og noen du kan gå god for? Jeg ønsker kun å forholde meg til 1 om det er praktisk mulig.

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Bump! Ingen som er litt erfaring her? Har du en hyppig brukt facerbookside bør jo dette være et interessant emne for deg. I forhold til de annonsørene som finnes her: https://developers.facebook.com/adproviders/ , er det noen som er kjente/bedre enn andre og med argument? Dette er et ganske uslepent marked enda.
 

Tony J

Alle skal få
Nytt spørsmål: Er det tillatt med sponset reklame på facebookappen min? Eksempel: Jeg tilbyr 200x200 til 500kr hvert kvartal for førstesiden på en godt besøkt applikasjon. Is this allowed?

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Det viktigste for meg er at siden jeg skal fokusere på det norske markedet, så ønsker jeg at annonsene som vises i applikasjonen er rettet mot norske folk. Er det noen på denne listen som retter seg mot norge? Adsense gjør jo dette automatisk, finner norske annonsører til norske kunder, så hadde vært kjekt om noen hadde visst om noen på denne listen gjør det samme:

152Media
4w Marketplace
ad:C media
Ad4Game
Adap.tv
Adconion Media Group
Adfunky
AdJug
Adknowledge - (Cubics)
adnboost
Admeld
Adperio
Adqueo
ADTELLIGENCE
Advert Stream - (AdsMarketPlace)
Advertising.com
Alfy Video Network
Appatyze
Applifier
APP Prizes
appssavvy
BannerConnect
BrightRoll
Casale Media
ClickForce
CPX Interactive
Criteo
deal united
DSNR Media Group
DSNR Media Innovations (DMI)
Ebuzzing
Evonia (Affiz CPM)
Fox Networks
Harren Media
igapi by Social Game Universe
Improve Digital
Innity
Intergi
Jun Group
Lifestreet Media
Live Gamer
MakeMeReach
Malepar
MATOMY
maudau
Mediastay
Memoriki
Meta Network
mobAVE
myThings
NextPerformance
One iota
Open Inventory media
OpenX
Playnomics
Peanut Labs
Promote Clix
Publicidad
PubMatic
Pulse 360
RockYou
Rubicon Project
Selectable Media
Sharethrough
smartclip
Smowtion
Social Games Ad Network - SGA
Social Reality
SociaVibe
SocialVideoBytes
Specific Media
SponsorPay
SpotXchange
SupersonicAds
Technorati Media
TradableBits Media Inc.
TrialPay
Tube Mogul
Unified
Unruly Media
WildTangent
XTEND
Ybrant Digital


Tony
 
Topp