Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google AdSense sine regler i forhold til alkohol

Hakasu

Medlem
Hei, jeg tenkte å skrive noen artikler a la "Hvordan brygge eget øl" for nettsiden min Y-Hvordan, men ble veldig usikker på om det er et sjakktrekk når jeg har AdSense på nettsiden. Jeg har veldig lite lyst til å miste den kontoen.

Det er jo lov å brygge det selv i Norge, så kan ikke se at det skal bli et problem. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med AdSense på nettsider som omhandler alkohol eller brygging av alkohol?
 
jeg ville prøvd og i værste fall sletter de bare annonsen din, bør ikke skje noe annet enn det.
 

Hakasu

Medlem
Ja, det er det samme jeg har hørt, Dag Frogner.

Det som er greie er at det ikke er direkte imot noen regler, men litt mer i gråsonen. Man kan ikke skrive om eller linke til salg av alkohol, men brygging og salg er jo to forskjellige ting.

Uansett, med mindre jeg får et konkret svar på at det er greit holder jeg meg unna. Tapet hvis det ikke er lov er mye større enn profitten blir.
 
Det som garantert skjer (om du byter noen regler) er at de sletter hele kontoen. Og den kan du isåfall bare glemme å få tilbake.

Tror abroke tenker på Adwords og ikke Adsense.

du har helt rett, tenkte på adwords

litt infor fra google:
https://support.google.com/adsense/bin/answer.py?hl=en&answer=105948

However, publishers are permitted to place ads on informational content relating to brewing or distilling beer, as well as content related to the topic of quitting smoking
 
Sist redigert:

Hakasu

Medlem
Jeg trodde de like så greit kastet deg ut av hele systemet med alle nettsider jeg? Jeg har jo hørt så mange skrekkhistorier med AdSense, så er rimelig paranoid for ikke å poste feil type innhold.
 
Topp