Google Analytics konto eller profil?

En tråd i 'Analytics' startet av Niclas, 2 Apr 2008.

  1. Niclas

    Niclas New Member

    Innlegg:
    169
    Som alle andre bruker jeg Google Analytics, men jeg er ikke fornøyd med organiseringen/strukturen i min konto. Trenger noen tips.

    Hvordan strukturerer jeg dette med konti og webområdeprofiler best?

    Jeg har noen hovedprosjekter, masse minisites, mainstream og ikke-mainstream nettsteder, og noen hostingkunder.

    Skal jeg lage én konto for mine egne nettsteder og legge alle nettstedene som profiler under denne, eller finnes det noen gode grunner til at man bør ha en Analytics-konto for hvert nettsted?

    Skal jeg f.eks. lage en konto "Kunder" og legge hver kundes nettsted som profil, eller bør hver kunde opprettes som egen konto?

    Og hva med ikke-mainstream-nettsteder og annet som f.eks. ikke er gode nok for AdSense, er det trygt å ha disse i samme Analytics- eller Google-konto.

    Og om man først har laget en profil i en konto, kan man, og i såfall hvordan flytter man den til en annen Analytics-konto under samme Google-konto?

    Så til alle med mer enn ett nettsted, hvordan er din Analytics-struktur?
     

Del denne siden