Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Analytics

PelleK

Medlem
Er det noen måte man kan inkludere alle undersidene på med google analytics? Jeg har bare root og et par til jeg har lagt til igjennom filter-greia, men hadde vært ålreit å se en total oversikt over alle som kom inn på siden og hvordan osv.

Evnt noen andre analytics som gjør den samme jobben? :)
 

Ståle

Medlem
Huh? "Filter-greia" er jo for å fortelle hvilke personer (IP) eller hvilke sider som du ikke vil ha med i statistikken.

Legg analyticskoden i footer, og sørg for at den er med på alle undersidene dine. (Kan bli en langdryg jobb, hvis du ikke har en include footer.) Analytics vil da automatisk måle all trafikk som går igjennom de sidene koden ligger på. Husk å lag en ny profil for hvert nettsted. :)
 

PelleK

Medlem
Tusen takk for tipset Ståle, selvom jeg tror dette kan komme til å ta over en uke. Jeg har over ni tusen undersider o_O

Hvordan legger jeg analytics inn i mensduventer.com/forum/index.php? o_O
 

Ståle

Medlem
Som sagt, legg den inn i en fil som inkluderes på alle dine undersider. Ofte er dette footer.php.

I forumet så gjør du akkurat det samme. Ser du har lagt inn en annonse nederst. Legg analyticskoden under annonsekoden, så skal det fungere fint. :)
 

PelleK

Medlem
Jeg har lagt inn koden manuelt på ca 400 undersider nå :p

Jeg har kodet alt i html for hånd (notepad), så tror ikke jeg har noe som er inkludert på alle sidene mine o_O

Gruer meg til /tv-serier, der har jeg vel 3000 undersider eller noe. Eneste jeg bruker på alle de sidene som er likt, er et bilde. Jeg må vel gjøre det på den vanskelige måten o_O

Men takk for det forum greine :) skal fikse det nå.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har lagt inn koden manuelt på ca 400 undersider nå :p

Jeg har kodet alt i html for hånd (notepad), så tror ikke jeg har noe som er inkludert på alle sidene mine o_O

Gruer meg til /tv-serier, der har jeg vel 3000 undersider eller noe. Eneste jeg bruker på alle de sidene som er likt, er et bilde. Jeg må vel gjøre det på den vanskelige måten o_O

Men takk for det forum greine :) skal fikse det nå.

Mener du virkelig at annonsen du har nederst på siden din faktisk er hardkodet inn på hver eneste en av undersidene dine?
 

PelleK

Medlem
hvilken annonse skulle det være? o_O

Hvis du sikter til forumet så er som sagt den saken grei. Det er de tusenvis av andre sidene mine som er hardkodet. Forumet er jo et SMF forum i php. Det er allerede tatt hånd om.
 

Ståle

Medlem
Jeg tror nesten jeg ville anbefalt deg å bruke tiden du bruker på å legge inn analyticskoden nå, å bytte til et CMS eller lage deg et par include filer som footer og header. Dette vil spare deg for MYE tid i fremtiden. Fks hvis du vil benytte noe annet enn analytics, forandre på annonser, etc.
 

PelleK

Medlem
Jeg får noen slike gode ideer fra folk som deg og andre som faktisk KAN lage nettsider, problemet er bare at jeg ikke kan annet enn html, litt css, og photoshop. Jeg har lasta ned dreamweaver og sånt, og mye rart. Men skjønner ingenting. Hvis du ser på kildekoden på hvilken som helst av sidene mine ser du at det er skrevet i notepad. Men rådet ditt er selvfølgelig bra. Og hadde jeg hatt noe skills hadde jeg gjort som du sa.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
hvilken annonse skulle det være? o_O

Hvis du sikter til forumet så er som sagt den saken grei. Det er de tusenvis av andre sidene mine som er hardkodet. Forumet er jo et SMF forum i php. Det er allerede tatt hånd om.



Denne annonsen med lenkene under, - den dukker jo opp på hver eneste av undersidene dine? Om du gjør som ståle sier her med denne annonsen vil jo dette bli sporet på hele nettstedet.
 

PelleK

Medlem
Den er hardkodet ja. Jeg har begynt å skjønne det i det siste at det er idiotisk, jeg har bare ikke kunnskap nok til å gjøre det på en annen måte.
 

Ståle

Medlem
Det er egentlig veldig enkelt å inkludere filer med php. Søk i google etter php include ol.

Kort fortalt så har flere forskjellige .php filer. Fks header.php og footer.php.

header.php inneholder alt som er likt på alle undersider, og som kommer over selve hovedinnholdet. Logo, meny etc. footer.php inneholder også alt som er likt på alle undersider, men som kommer under hovedinnholdet. Annonser, linker etc.

En underside kan da kodes slik:
PHP:
<?php include ("header.php"); ?>

Alt av unikt innhold på denne undersiden. Spill, film etc.

<?php include ("footer.php"); ?>

Lagre så denne filen som navnpåunderside.php og du er i gang.

Hvis du ved en anleding må forandre på en link i footer el. så er det bare å åpne footer.php, forandre på linken, og lagre. Siden alle undersider inkluderer denne filen, slipper du å oppdatere alle undersidene.

Les mer om php include:
PHP include() and require()
 

PelleK

Medlem
Takk :). Skal kikke på det. Er snart halveis allerede.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det burde bli obligatorisk med sh programmering på skole.
Det går nok 'fint' (oh well - fint og fint...) å masse-oppdatere så mange sider som du har med en kombinasjon av head, cat og sed...

Jeg programmerer de fleste sider også med notepad eller lignende. Går fint det og ingenting å skamme seg over. :rolleyes:
 
Topp