Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Checkout

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Sitter å surfer litt rundt etter betalingsløsninger, og kom til å ta en titt på Google Checkout.

For oss som selger noe, så er tjenesten gratis å bruke frem til 2008. Dette er jo en flott mulighet til å teste ut nye ting. Spørsmålet mitt er bare..:

Er Norge klar for Google Checkout betaling enda?

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å basere meg på Checkout alene, men om tjenesten lever opp til andre Google produkter så vil den være av høy kvalitet, og jeg ser ikke bort ifra at jeg kunne bruke den som hovedbetalingsmetode i fremtiden om nordmenn skulle finne interessen for denne tjenesten.

Den kan etter hva jeg forstår også integreres mot Adwords (Korrekt meg om dette er feil), noe som er kjekt. Slik det er nå må jeg tjene pengene, overføre dem til VISA'en min, for også bruke dem på adwords. Det forsvinner alltid noe til prosenter og gebyrer da, så i det lange løpet taper jeg mye penger (og tid) på dette.

Jeg tror også dette vil øke mulighetene for statestikk og kontroll for de som flittig bruker adwords. Du kan jo mye enklere regne ut ROI da.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vet ikke jeg! Har ikke begynt å teste det enda! Tenkte å høre om det var noe særlig utbredt blant norske brukere enda..

Edit: Etter litt research tror jeg det bare er USA som får tatt betalt gjennom Checkout! Da endrer jeg på spørsmålet mitt:

Tror dere Google Checkout kommer til å bli en populær betalingstjeneste i Norge?
 

Knut

Medlem
Alle ting google kommer blir ofte noe "alle" skal ha, så ja, om det kommer så tror jeg det blir pop. Ihvertfall en stund. Spesielt om det kan bli ett alternativ til PP
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Google checkout åpner i UK.. Håper de snart åpner i Norge

From the Google Blog:

We're excited to tell you that as of this morning, the speed, security and convenience of Google Checkout are available to online shops and shoppers in the United Kingdom.

In the United States, thousands of sellers and millions of buyers have already taken advantage of this exciting new checkout process. Now, shops in the UK can offer Google Checkout to their customers and benefit from increased sales, higher conversion rates, and lower transaction processing costs. From now until 2008, merchants that offer Checkout in the UK will receive free transaction processing for all of their Checkout sales. And just so buyers don't feel left out, we're giving them £10 off all orders over £30.



To learn more visit http://checkout.google.co.uk/
 
Topp