Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google ignorerer siden på et viktig søkeord

R@ge

Kverulant
Hei folkens....

Jeg sliter litt med google om dagen.

Problemet er at google nekter å vise siden selv om siden faktisk så og si kun handler om det søkeordet jeg prøver meg på.

Siden heter Norsk TupperForum.no

Nå har jeg riktignok endret sidens navn i håp om at dette skal hjelpe, men google henter likefullt opp sider som overhode ikke handler om dette produktet.

Her er et søk på Tupperware på google.

Siden som altså er en av to sider i norge som kun handler om nettopp Tupperware kom først ikke med i det hele tatt, men etter en navne endring er den nå på side tre...

Hva kan være feil?
 

zapotek

Medlem
Ser du ikke har noe pagerank, er sida helt ny? Isåfall, har du noen innlenker? Google kan ikke indexere noe den ikke vet om.
 

R@ge

Kverulant
Ser du ikke har noe pagerank, er sida helt ny? Isåfall, har du noen innlenker? Google kan ikke indexere noe den ikke vet om.

Vel... Den er ganske ny ja, men google setter den høyt på mange andre søkeord.

Har også lagt til sitemap om det skulle være av interesse..
http://www.tupperforum.no/sitemap.xml

Et godt tegn på at siden kommer høyt på andre søk er et søk på "norsk tupperware" hvor da siden kommer som nummer 1.

Men et søk på kun tupperware resulterer i NULL treff!!
 

webpiken

Medlem
Det er sikkert mye du kan gjøre for å rette på dette.

Det første jeg ville gjort var å sette Tupperware først i title-taggen, og sette Tupperware i <h1>-tagg et sted ganske høyt oppe på sida.
 

R@ge

Kverulant
Må det være <h1> ??

Har lagt inn noe helt på toppen i sidebar nå, dog i <h2> da, men jeg håper det ikke er essensielt... Det må jo se likt ut som det andre dette her da...
 

webpiken

Medlem
Må det være <h1> ??

Har lagt inn noe helt på toppen i sidebar nå, dog i <h2> da, men jeg håper det ikke er essensielt... Det må jo se likt ut som det andre dette her da...

Det må være h1 ja.

Setter du ordet Tupperware inn i en h1 ganske høyt oppe på sida, signaliserer du at det er dette siden handler om.

Du kan jo sette denne h1-en til å se ut akkurat som du vil i css, så jeg hadde endret om jeg var deg :)
 

zapotek

Medlem
Om du ikke bruker <h1> og bruker kun <h2> så har ikke det så mye å si. Google ser at det er en overskrift, og anser det som viktig.
 

Ståle

Medlem
Men som webpiken sier, med litt css kan du få de til å se akkurat slik du vil, og akkurat så store som du vil.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tupperware skrives likt både på norsk og engelsk, noe som jeg tror kan føre til at det blir vanskeligere å rankere på det. Jeg har en god del nettsider som rankerer på forskjellige destinasjoner rundt omkring i verden. Har nå endel slike nettsider og har aktivt jobbet med de i 18 mnd. En ting jeg har merket som så langt har skjedd hver gang, er at nøkkelord som er skrevet likt på engelsk og har mye konkurranse på det engelske markedet, er noe helt sinnsyk vanskeligere å rankere på enn norske nøkkelord, selv om det norske nøkkelordet har svært liten konkurranse. Har ikke sett noen andre snakke høyt om akkurat dette temaet, men jeg er iallefall bombesikker på at det er en faktor.
 
Topp