Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google indekserer svært få av sidene mine

Gomlers

Member
Hallo, hallo..

Her er jeg igjen. Jeg vet jeg har glimtet til med heftig fravær i det siste, men jeg holder så stygt på med slutten av en gigasak jeg har utviklet, at jeg finner liten tid til annet.

Akkurat nå tok jeg meg en pause, og da tenkte jeg å optimalisere litt på Bryllup Dekorasjoner | Bryllup Pynt | Bryllup Nettbutikk.

Sjekker Webmaster tools på google, og finner blant annet at:
site:Bryllup Dekorasjoner | Bryllup Pynt | Bryllup Nettbutikk kun er indeksert med 29 sider.. :mad:

Har 220 sider som burde vært indeksert.
Synes dette er rart... php koden min genererer ut alle sidene mine likt, men det er kun innholdssider som er lagret i filer som indekseres, innholdssider som ligger i databaser indekserer ikke.. selv om de kjører perfekt i browseren, og på helt lik måte som alle de andre sidene som ER indeksert..

Jeg har akkurat brukt litt tid på å forvandle meta tagger / titler fra "standard" til unike på hver enkelt side, men kan liksom ikke helt se at det skal ha noe å si.

En annen ting jeg synes er rart er når jeg kjører Genuine Paid Web Directory , så mener den at det ikke finnes meta description, selv om den faktisk finnes når jeg ser kildekoden på hovedsiden. Meta description kjøres også unikt via php pr. side, slik at den samsvarer med innholdet på de forskjellige sidene..

Noen som har noe clue? - Kan det ha noe med mod_rewrite å gjøre? Har endra litt i det siste, så den skriver ut mer unike url'er per side, men vet liksom ikke om det er det som gjør susen..
Alle tips og forslag mottaes med stort takk!

Fant noe annet urovekkende her for noen måneder siden også..
Under "broken links" på webmastertools så lå det plutselig 50-60 linker med domenenavn.no/korean.php?url'n-til-siden-her.html
Så jeg fjerna /korean.php med robots.txt.

Her om dagen sjekka jeg igjen hvordan det så ut, og da stod det likt, men korean var bytta ut med domenenavn.no/arabic.php?url_til_siden-her.html.

Nå har jeg fjerna denne også med robots.txt, men jeg ANER ikke hvor arabic eller korean.php? kommer fra.. mitt script parser og kjører index.php?ett-eller-annet-her.html

Noen som har vært borti noe lignende?


PS. jeg lover å komme sterkere tilbake når prosjektet mitt er ferdig, og det er lansert :) - jeg gleder meg.
 

Tonny Kluften

Administrator
Svaret er enkelt. Du har artikkelen som begynner med "Bryllup og bryllupsforberedelser er annet enn bare planlegging av lokaler og utplukking av brudekjole" på hver eneste side. Hvorfor skulle google gidde å indeksere den 200 ganger?

Ang. domenenavn.no/arabic.php?url_til_siden-her.html. Det høres ut som at du har kjørt et automatisk oversettelsescript på siden, har du fjernet det helt?
 

Gomlers

Member
Knut: Sitemap.xml er akseptert av google, og har vært det lenge nå, så det er ikke det, men definitivt hadde det vært løsningen hvis det IKKE hadde vært noen sitemap ute, så takk for svar :)

Brukernavn: Takk for godt tips.. Selvfølgelig har det en sammenheng!! - Også har jeg av en eller annen grunn ikke klart å tenke på det før. Herregud as'! - Men ofte så ser man jo ikke skogen for bare trær. Dette er sånt man blir flau av. Haha. - Endrer det nå, slik at artikkelen kun ligger på hovedsiden (Var egentlig meningen fra dag1, men har glemt det og ikke tenkt på det siden)

Angående arabic.php så har jeg ikke kjørt noe oversettelsescript noen gang, men jeg ser at andre har samme greia om de har brukt automatisk generering av sitemap.xml.
Fikk databasen min hacket av en kineser i fjor sommer/høst. Lurer også på om det kan ha ligget siden den gang, men bare vill gjetning det egentlig.
 

Knut

Medlem
Her er hva jeg får på din sitemap fil:

XML-siden kan ikke vises
Kan ikke vise XML-inndata ved hjelp av -stilark. Rett opp feilen og velg deretter Oppdater eller prøv på nytt senere.


--------------------------------------------------------------------------------

Ugyldig versjonsnummer. Feil under behandling av ressursen http://www.tilbryllupet.no/sitemap.xml. Linje 1, Posisjon 16

<?xml version="1.0 " encoding="UTF-8"?>
---------------^

Bruke samme encoding på sitemap.xml som på siden ellers.
 

Gomlers

Member
Neida, jeg som er trøtt og kødder igjen.. sitemap'n min ligger på /tilbryllupet_sitemap.xml, men takk for notisen om at den lå en sitemap.xml ute også. den er slettet nå ;)

Måtte uansett oppdatere den, forandret på mod_rewrite som sagt.
 

vidarlo

Apache-junkie
Ugyldig versjonsnummer. Feil under behandling av ressursen http://www.tilbryllupet.no/sitemap.xml. Linje 1, Posisjon 16

<?xml version="1.0 " encoding="UTF-8"?>
---------------^

Bruke samme encoding på sitemap.xml som på siden ellers.

Kva charset sitemap-fila har kan eg umulig tenke meg at har betydning så lenge det er samme charset som i headeren. Det er difor feltet er der, og google greier garantert å tolke feltet korrekt.
 

Gomlers

Member
Lett å finne feilen i linje 1 posisjon 16 ;)

<?xml version="1.0 " encoding="UTF-8"?>
----------------- ^

Det skal egentlig være <?xml version="1.0"..> og ikke "1.0 "
 

Gomlers

Member
Svaret er enkelt. Du har artikkelen som begynner med "Bryllup og bryllupsforberedelser er annet enn bare planlegging av lokaler og utplukking av brudekjole" på hver eneste side. Hvorfor skulle google gidde å indeksere den 200 ganger?

Ang. domenenavn.no/arabic.php?url_til_siden-her.html. Det høres ut som at du har kjørt et automatisk oversettelsescript på siden, har du fjernet det helt?

YOU ARE MY MAN!! Takker for GOD observasjon brukernavn! Resulterte i at jeg nå har langt over 200 sider indeksert istedet.
(Du skulle fått dobbelt ryktepoeng for den her, men det lar seg ikke helt gjøre da du har fått et par tidligere) :D
 
Topp