Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google kan en dag dominere alle internett annonsering?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kom over denne artikkelen: johnon.com - John Andrews - » Google Buys DoubelClick, Announces Penalties for Non-Google Advertising
Fyren bak den bloggen er en kjent og respektet person i SEO miljøet, så jeg vil påstå det er all grunn til å uro seg for det han sier.

Personlig begynner jeg nå å bli litt feed up av Google og dominansen deres. Dem styrer allerede størstedelen av internett annonsering, men jammen meg vil dem ha en enda større bit av kaka også. Selv om det helt sikkert aldri vil bli offentlig sagt av en Google representiv at dem vil "straffe" de som bruker andre annonsenettverk enn de Google har eierinteresser i, så vil jeg påstå det er en stor mulighet for at en slik funksjon i O'store Google's algoritmer vil komme. Se bare på alle andre markedene dem ønsker å dominere om dagen, hvorfor skulle dem ikke utnyte posisjonen sin på det markedet dem har nå?

Jeg har på diverse webforumer sett folk klage mye på Google over de siste dagene. Enkelte skyller det bort ved å kalle det ren misunnelse. Vel, hvem er ikke misunnelig på Google? Uansett så vet alle at det er urealistisk for de aller fleste av oss å bygge noe så stort som Google, men det er en sjanse å bygge noe stort som du kan leve mer enn godt av, selv om du fortsatt har langt igjen før du når igjen Google. Dessverre så ødelegger Google denne drømmmen til mange webmastere. Internett er snart synonymt med Google, så med andre ord bestemmer nesten Google hva som skal komme fram på internett og ikke.

Skal du overleve uten Google må du bruke utrolig mye penger på markedsføring eller ha et innhold som er av høyeste kvalitet. Uansett er vil det bli vanskelig siden ingen kan søke etter deg.
 
Topp