Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google og gamle utlinker som fjernes

metallian

Medlem
HAr det noe for seg ¨fjerne twingly-utlenker i en blogg? Jeg bruker ikke twingly på denne lenger, men på endel eldre saker ligger det endel utlenker uten no.-follow. Spm er om Google "oppdaterer" slike gamle sider sånn at jeg kan tjene noe på å fjerne disse, eller om det bare er å la de ligge nå som de har vært der en stund?
 

zapotek

Medlem
Så lenge du ikke lenker til "bad neighbourhood" har ikke utlenker noen negativ betydning (med mindre du har hundrevis av utlenker pr. blogginnlegg).

På den annen side, så er det jo fint for nettavisene at dere driver med gratis SEO for dem ;) (Som er en av intensjonene bak Twingly).
 

Rand

Medlem
Fjern dem hvis du orker, blir jo litt mer link juice til de andre utlinkene. Men har nok ikke mye å si, så hvis det tar lang tid å fjerne dem, ville jeg heller brukt tiden på noe annet.
 

metallian

Medlem
Oki-for å ta det litt videre- jeg har en stund lurt på å begynne med notiser på fotballbloggen min- idag begynte jeg, inspirert av bla Bounce-rate tråden her på WF. (Denne bloggen har en BR på 4%)

TAnken er at slike notiser om f.eks overganger,resultater osv skal holde siden mer aktiv,gi flere treff hos Store G og gi brukere som surfer videre på siden og forhåpentligvis også ender opp med å legge igjen penger via bannere/tekstlinker.

Men så er spm-disse notisene har liten verdi i seg selv- de tar 1-2min å skrive, og kortere tid å lese. Dersom jeg legger inn twingly her- betyr det noe for RESTEN av bloggen så å si? For med tiden vil det jo hvis jeg velger å bruke twingly bli hundrevis -tusenvis av linker til VG/TV2/SVD etc fra bloggen min....

Se f.eks her på denne notisen:
Barcelona knuste byrival Espanyol 1-5 | Fotballmoro

Her har jeg lagt inn en Link til min salgsside på BArcelonadrakter-og under er det jo en liste over relaterte poster, i mange av dem er det også slike salgslinker.... med twingly får jeg kanskje 50 besøk på denne notisen, uten kanskje 5..... men jeg vil ikke prioritere twinglybesøk dersom en slik bruk vil ramme resten av bloggen... som vi jo vet, det er bare en kunde pr.500 twingly-klikkere /eller deromrking) og det er ikke verdt å dra hele bloggen ned i søla for...

Tilbakespill på dette, gjerne fra et SEO-synspunkt ønskes :)
 

ChrisE

Medlem
Det samme lurer jeg på(som vi diskuterte i privat melding). Hvis jeg linker ut til relevante sider, vil det da ha noen effekt på min SEO?
 
Topp