Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google organisk søk - endring?

HPF

Medlem
Noen her som har opplevd en nedgang i Google organisk søk?

For 2 uker siden lå enkelte av sidene mine på topp, forrige uke var den beste på 9 plass, men av en eller annen grunn fikk jeg fortsatt like mange besøkende fra google/organic.

Idag havner jeg på godt under halvparten, kanskje bare en tredjedel, av forrige mandag (21 februar) tiltross for at det ligger an til en grei økning i både Direct Traffic og Referring Sites. AdWords ser ut til å bli som normalt.

Håpet den nye Google algoritmen skulle hjelpe meg, men.....
 

appelsin

Medlem
Det kan hende at du har brukt to forskjellige Google-versjoner. Når man søker på Google Encrypted får man opp andre treff. På Google Encrypted rangerer mine nettsider dårligere.
 

HPF

Medlem
Hvis det er en relativt ny side, så er det normalt å rangere bra i starten.
Nettstedet har vært online siden nov 2010. Samme resultatet enten jeg er innlogget/utlogget eller bruker Google/Google Encrypted.

Har satt US engelsk som preferert språk i browserene jeg bruker. Så et eller annet sted at Google ruller/har rullet ut den nye algoritmen stykkvis...kan det være US engelsk har fått den først og at jeg derfor så endringen noen dager før de som bruker norsk som preferert språk?
 

clinton4

Medlem
November 2011, da er det nok denne Google boosten alle nye sider får du har opplevd. Google bruker ca 1~4 mnd på å finne riktige/passende rangeringen på nye sider.
 
Topp