Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Sandbox

Frode

Medlem
Har en side som ser ut til å ha havnet i sandkassa... Var nok litt overivrig mtp linkinga, så det er kanskje derfor.?.

Men hva gjør dere når slikt skjer? Fortsetter å bygge linker? Setter siden på vent, mens man ser hva som skjer eller er det like greit å bare bytte domene og begynne på nytt? Alt innholdet er unikt, men siden er full av aff. linker.
 

picxx

Well-Known Member
Det er helt normalt at sider blir "boxet" etter en liten stund.
Du får tilbake din egentlige ranking etter 1-6 mnd. så det er bare å trø på som normalt.
Har du derimot blitt deindexert er det jo en annen sak.
 

Frode

Medlem
Siden er vel snart et år gammel.

Den ligger fortsatt i indexen, men ved søk på hovednøkkelordet kommer først en underside opp på side 10 eller noe sånt..
 

Frode

Medlem
Bumper denne. Ser det blir nevnt at siden kan være "ute" i noen uker. Har vel gått ca. 14 dager nå, bare å vente å se eller?
 

gjedda63

Medlem
Er det noe Google hater så er det affiliatelinker. Tror du kommer til å slite hvis du fortsetter med det. HAr du mange av de bør du ha MYE innhold også, det må være en viss balanse.
 

Frode

Medlem
Er vel samme hvilken side det er? Den lå på førstesiden på de fleste relevante søkeord. Ang. linker så; kommentarer, bokmerker, artikler, blogger, infosider etc.

Har nå lagt til enda flere sider med unikt innhold, fjernet affiliate linkene så får vi se om det skjer noe ;)
 

Frode

Medlem
Hmm, fikk dette svaret fra G. Ingenting ser ut til å være feil, men ranker fortsatt langt nede i huttiheita...

"Dear site owner or webmaster of xxx,

We received a request from a site owner to reconsider xxx for compliance with Google's Webmaster Guidelines.

We reviewed your site and found no manual actions by the webspam team that might affect your site's ranking in Google. There's no need to file a reconsideration request for your site, because any ranking issues you may be experiencing are not related to a manual action taken by the webspam team.

Of course, there may be other issues with your site that affect your site's ranking. Google's computers determine the order of our search results using a series of formulas known as algorithms. We make hundreds of changes to our search algorithms each year, and we employ more than 200 different signals when ranking pages. As our algorithms change and as the web (including your site) changes, some fluctuation in ranking can happen as we make updates to present the best results to our users.

If you've experienced a change in ranking which you suspect may be more than a simple algorithm change, there are other things you may want to investigate as possible causes, such as a major change to your site's content, content management system, or server architecture. For example, a site may not rank well if your server stops serving pages to Googlebot, or if you've changed the URLs for a large portion of your site's pages. This article has a list of other potential reasons your site may not be doing well in search.

If you're still unable to resolve your issue, please see our Webmaster Help Forum for support.

Sincerely,

Google Search Quality Team"
 

picxx

Well-Known Member
Hmm, fikk dette svaret fra G. Ingenting ser ut til å være feil, men ranker fortsatt langt nede i huttiheita...

Vel, ranker man dårlig får man være mere aktiv for å få siden til å rangere bedre.
Nytter ikke å hvile på laurbærne når det gjelder SEO.
 

Frode

Medlem
Enig i det, og har ikke stoppet opp heller. Syns det bare var merkelig at siden plutselig gikk fra førstesiden til side 15...
 

pleb

Medlem
Jeg har samme problemet som deg på to nettsteder nå, NewYork. Men vet selv at jeg var ALT for hissig med linking - uten at jeg har giddet å spørre Google om det skyldes dette.
 

tulling99

Medlem
Jeg har samme problemet som deg på to nettsteder nå, NewYork. Men vet selv at jeg var ALT for hissig med linking - uten at jeg har giddet å spørre Google om det skyldes dette.

Så man kan ødelegge for en side ved å linke for mye for fort (så google anser det som unaturlig)?

La si jeg skal lage en nettbutikk om noen mnd., og jeg har også 4-5 relevante "keyword"-domener jeg skal bruke som blogger i markedsføringsøyemed. Kan dette bli et problem i den forstand at google fort vil anse dette som åpenbar SEO-strategi?
 

pleb

Medlem
Bare ikke gi 10 linker på èn uke når siden fra før av har 30-40 linker, så skal det nok gå bra. Det jeg drev med var ren idioti, og jeg vet det godt selv.
 
Topp