Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google tilpasset søk i WP blogg.

Travellingman

Nettgrunder
Har et ønske om å bytte ut den vanlig søkeboksen som er standard i WP med Google tilpasset søk.
Det har jeg forsåvidt allerede gjort men det ser ikke helt bra, hvordan kan den customiseres for å passe inn i themet?
Har bare byttet ut koden i searchform.php med koden til Google...
 

zapotek

Medlem
Du mener Adsense tilpasset søk? Isåfall kan du kun gjøre de små tilpassningene du kan gjøre inne på Adsense kontoen din, gjør du andre egne endringer selv så bryter du TOS.
 

zapotek

Medlem
Gå til stylesheeten din og finn denne lille snutten:

/*search*/
#search{
float:right;
width:190px;
height:20px;
border:1px solid #a6a5a5;
margin:2px 0 0 0;
}

Endre til feks: width:300px; så får du plass til alt på samme linjen. Ville også fjernet rammen rundt (border: 0px)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Bare for å nevne det her, så krever da altså søkeresultatene at området du skal vise dem på er 795px bred eller bredere. Om du skal ha plass til disse på bloggen din må du ta bort hele sidebar på høyre side, evt kutte ned på den. Det er jo ditt valg. (dette var dersom det er videosiden.com det faktisk dreier seg om.)
 

Travellingman

Nettgrunder
@zapotek

Høres ut som en fornuftig løsning dette, men finner ikke det her i min stylesheet?

PHP:
/* CSS RESET */
html,body,div,span,applet,object,iframe,h1,h2,h3,h4,h5,h6,p,blockquote,pre,a,abbr,acronym,address,big,cite,code,del,dfn,em,font,img,ins,kbd,q,s,samp,small,strike,strong,sub,sup,tt,var,b,u,i,center,dl,dt,dd,ol,ul,li,fieldset,form,label,legend,table,caption,tbody,tfoot,thead,tr,th,td{ margin:0; padding:0; border:0; outline:0; font-size:100%; vertical-align:baseline; background:transparent; }ol,ul{ list-style:none; }blockquote,q{ quotes:none; }blockquote:before,blockquote:after,q:before,q:after{ content:''; content:none; }:focus{ outline:0; }ins{ text-decoration:none; }del{ text-decoration:line-through; }table{ border-collapse:collapse; border-spacing:0; }.clear {clear:both;}.border {border-top:1px solid #f5f5f5;margin-bottom:5px;}label{cursor:pointer;}

/* Please see styles folder to format site layout */
 

Travellingman

Nettgrunder
Bare for å nevne det her, så krever da altså søkeresultatene at området du skal vise dem på er 795px bred eller bredere. Om du skal ha plass til disse på bloggen din må du ta bort hele sidebar på høyre side, evt kutte ned på den. Det er jo ditt valg. (dette var dersom det er videosiden.com det faktisk dreier seg om.)

Søkeresultatet skal vises på bloggen ja, men du kan selv bestemme bredden, og jeg har satt den til 600px...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Travellingman skrev:
Søkeresultatet skal vises på bloggen ja, men du kan selv bestemme bredden, og jeg har satt den til 600px...
Ok. Jeg trodde det var Adsense søk du ville ha på siden din. Den krever nemlig 795px eller mer. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Travellingman skrev:
Du kan jo ta et søk å se?

Det jeg har gjort er da virkelig og gå innom Google Adsense-kontoen min og forsøke å generere søket der inne. Da får jeg følgene frem når jeg velger at resultatene skal vises på mitt nettsted. Om du på en eller annen måte har trikset det til slik at man kan vise resultatene på mindre plass enn dette er jo det bra for deg, men hvor bra det er for adsense-kontoen din vet jeg ikke.

 
Topp