Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google truer Frankrike, årets dummeste trussel...

zapotek

Medlem
Google er smarte, det vet vi, men de truer Frankrike med at franske nettaviser vil bli fjernet fra søkemotorresultatene, det er ikke spesielt smart. Og det vil aldri skje, det vil slå beina under Googles eksistensgrunnlag. Hvordan i all verden kan Google tro at noen er dumme nok til å la seg true av det der?

Google truer med boikott av franske nettaviser - Aftenposten

Nja, litt mindre dumt enn at Google skal måtte betale for å indexere froskespisernes nettaviser.
 

zapotek

Medlem
Det er jeg 100% enig i, men nå tenker jeg først og fremst på "vanlig indexering" ikke de tilfellene hvor Google viser resulatet direkte i nettleseren uten å sende brukeren videre til nettstedet for å lese resultatet der.

Nå aner jeg ikke hvor mye penger dette er snakk om, men hvilke andre søkemotorer kommer til å gidde å betale for å indexere nettsider om ikke Google vil?
 

picxx

Well-Known Member
Frankerne er nok ikke de som bukker under for trusler fra fremmedekskrementer.
Ett folkeslag "sauerne fra nord" kanskje kunne blitt litt mer lik?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hele diskusjonen er jo dum - og det er vel de franske avishusene som i utgangspunktet er de minst smarte her.

Det minner om desperasjon etter å forsøke å få inn noen euro mer i kassa. Resultatet vil jo bli det motsatte om de står på sitt.
At Google bare forteller om konsekvensene kan vel neppe sees på som trusler mener nå jeg.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det sagt så kan G regne akkurat hvor mye det franske språket utgjør av sin business, og det er klart flere språk som gir mer omsetning. Videre har de etterhvert sikkert en del innsikt i akkurat hvordan nyheter lages og spres, oversatt eller ei. Jeg (og folk flest) er mer avhengig av G enn Reuters c.s.
Hvor mye av omsetningen får dere her gjennom A-pressen?
 
Topp