Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Googles forside patentert

Helge

Profesjonell Googlesøker
jeg synes det er helt tåpelig at de kan patentere noe sånn... syns forsåvidt også det er tåpelig å bruke penger på å patentere noe sånt:p hehe

I hovedsak betyr dette at visst jeg vil ha en side med slik design, så må jeg betale penger til google ?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg undres på hvordan dette her kommer til og utarte seg i tiden som kommer faktisk. At man kan sette patent på nettsiden slik at ikke noen lager 100% kopi er jo greit nok, men altså... Vil ikke dette også på en måte bety at man bryter loven dersom man velger og kjøre Adsense Custom Search på egne nettsider?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
jeg synes det er helt tåpelig at de kan patentere noe sånn... syns forsåvidt også det er tåpelig å bruke penger på å patentere noe sånt:p hehe

I hovedsak betyr dette at visst jeg vil ha en side med slik design, så må jeg betale penger til google ?

Du er nødt til å ta kontakt med de først for å avtale om det er mulig at du bruker det. Det kan være de vil ha penger.
 

Gaasehud

Medlem
Forresten - bruker noen av dere
* Groups eller News-søk?
* I'm feeling lucky?

Hehe, lurt på det samme. Jeg bruker av og til "Nyheter" (news), den er god på nyheter. Men "I'm feeling lucky" / "Jeg prøver lykken" tror jeg ikke mange bruker. Gjør det selv aaaaaav og til, men sjelden. ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mener faktisk og huske at den der "Feeling lucky" saken er brukt av noe inne i granskauen mange mennesker. (Kilde: En eller annen artikkel jeg leste en eller annen gang) Mener muligens også og huske at jeg en gang har lest at den funksjonen der har Google patent på? Kan det stemme?
 
Det er vanskelig for meg å forstå at google kunne få patent på dette, men hva tror dere om min lille søkemotor da?
www.123nyheter.no

Den ligner litt på Google sin forside. Den er iallefall veldig inspirert av en eldre versjon av Google.
Bør jeg endre utseendet på denne siden, nå som Google har fått patent på forsiden sin?
 
Topp