Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gratis kredittsjekk?

perksp

Member
Har stor tvil på at dette finnes, men tar sjansen med spørsmålet. Som relativt nyetablert firma hadde det vært fint å se utfallet av en kredittsjekk. Kan jeg kredittsjekke mitt eget selskap noe sted? Gjerne gratis eller svært billig?
 

Steve Cash

Medlem
Jeg tviler på at du får gjort det gratis. Jeg har aldri sett annet et at dette er betalingstjenester, men googling av frasen "kredittsjekk av meg selv" ga overraskende mange svar, bl.a. dette https://www.soliditet.no/nyheter/kredittsjekk/Mer+enn+4.000+privatpersoner+har+kredittsjekket+seg+selv+hos+Soliditet+i+%C3%A5r.2112.cms
49 kroner må vel være billig. Det ser ut til at dette gjelder privatpersoner, men nå har du metoden og kan lete videre selv.

NB! Jeg skjønner at svaret mitt kan se ut som ren reklame for Soliditet. Jeg har ingen forbindelse med dette firmaet, og visste ikke om denne tjenesten før jeg googlet. Poenget var bare å finne et svar til perksp.
 

perksp

Member
Jeg har selvsagt googlet først ;) Jeg fant også dette, men hjelper meg lite når det kun gjelder privatpersoner og ikke bedrifter. Men det får så være :) Takk uansett for forsøket :D
 

Steve Cash

Medlem
Det er ikke selvsagt at du hadde googlet først, ettersom du ikke skrev det. Hva er det du skal kredittsjekke? Ditt eget aksjeselskap? Det får du selvfølgelig gjort hos Soliditet eller tilsvarende selskap mot et passe honorar. Som sagt, dette er nok betalingstjenester alle steder, de som driver med dette regner med at alle som kjøper slike tjenester har en viss betalingsvilje.

Men det spørs hvor mye det har noe for seg, hvis foretaket er relativt nystartet, men uten betalingsanmerkninger så kan du vel omtrent gjette deg til resultatet selv. Er det liten historikk på selskapet så får du ikke særlig mye kreditt uten å stille sidesikkerhet. Har du betalingsanmerkninger kan du antakelig glemme det. Med andre ord, (nesten) bortkastede penger. Hva skal du bruke resultatet til? Hvis det er banklån må du stille sidesikkerhet uansett, er det vareleverandør har du nok en mulighet hvis det ikke er for høye beløp.
 

perksp

Member
Jeg tar det som en selvfølge å google først :)
Det er rett og slett bare for egen interesse, inget stort behov. Vi søker etter kreditt hos Bring og jeg ønsker selv å se hvilket resultat som dukker opp. Ikke noe større hokus pokus enn det.

Jeg gjetter meg vel frem til at vi må stille med en egen kreditt :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg gir også ut kredittsjekk. Da sjekker jeg ditt navn i mine registre.

Med andre ord:
1. Hvem er det som sjekker (TS's spørsmål)
2. Hvilke registre sjekkes
3. Hvordan oppdateres disse registre egentlig?
Så: akkurat hvor mye er en kredittsjekk verdt egentlig?
 
Topp