Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Grense for nøkkelord

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tror du det er en grense på hvor mange nøkkelord man bør markedsføre siden din med?

Skal snart lansere et stort prosjekt, og listen med nøkkelord jeg må jobbe med er over 200 linjer lang. Uten tvil ny rekord for min del. Jeg tviler sterkt på at dette er for mye, men jeg blir allikevel nyskjerrig.

Tror du det er en begrensning for hvor mange nøkkelord og landingssider du bør ha?

Min store utfordring blir å lage disse landingssidene på en måte som gjør at det ser ut til at dem er laget for brukeren og ikke søkemotorene..
 

Tonny Kluften

Administrator
Skal du lage en side per nøkkelord? Det har jeg gjort på mange nettsteder. Men det jeg aldri har testet skikkelig er å konsekvent ha to eller tre nøkkelord per side på et nettsted. mange eksperter sier at det lønner seg og at det er bortkastet å ha kun et nøkkelord per side. Detter er en veldig interessant problemstilling og jeg vil også gjerne høre andres mening om dette. Niclas f.eks. hva tror du?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har tenkt noe av det samme selv.. Mange av nøkkelordene jeg skal jobbe med kan slås sammen, så undrer på om jeg skal gjøre det eller ikke. Jeg må også ta en vurdering på om noen av nøkkelordene er bedre tjent på en minisite som støtter opp hoveddomenet eller om dem skal ligge på selve hoveddomenet.
 

semb

Medlem
jeg vil si det er uendelig. tenk på store nettbutikker, nyhetssider osv. de begrenser ikke innholdet sitt på noen måte. men selvsagt må man prioritere, lage kategorier, oversikter og så videre.
 

Gomlers

Member
Kan du ikke bruke typiske verktøy som Free Search Term Suggestion Tool by KeywordDiscovery.com, eller inventory.overture.com (om den er oppe enda) for å luke ut de viktigste, og eventuelt sette sammen de som fra før av er søkt på.

Kan jo også følge med på statistikken for å se hva slags nøkkelord folk bruker til å komme fram til siden deres, og fokusere på å optimalisere disse først.
 
Topp