Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Gullnummer" og verdi?

clinton4

Medlem
Hei,

Kom over en annonse på finn.no i dag, hvor en ønsker å selge "gullnummeret" 40607292 for 100.000 NOK. Er det bare jeg som synes dette er helt på tryne og ikke ser en slik verdi i et slikt mobilnummer? Eller finnes det faktisk noen som kjøper slike mobilnummer for disse summene?

Annonsen finnes her -> Gullnummer - FINN Torget
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
det er mangen "gullnummer" der ute... det som du henviser til her er ikke bronsenummer en gang.

Bronsenummer: 000 / 111 / 100 etc (altså tre like ca) (bruker det selv idag)
Sølvnummer: samme, bare 4 like
Gullnummer, 5 eller flere siffer like (DET ER GULLNUMMER)

Selvfølgelig kan det være nummer som er enkle å huske etc som kan gå som gullnummer.(har et på lager som jeg skal bruke når jeg slutter i telebransjen:p)


Et vanlig gullnummer hos telenor koster f.eks 2500, men forhandleren kan trykke på søkenummer istedenfor (koster 500,-), og kan lett finne "gullnummer" der også.


Eneste nummeret jeg har sett til salgs som kan være verdt de summene der er det 96 96 96 96 nummeret.
 
Definisjonen på et gullnummer er forskjellig, hos operatører og andre. Noen mener det er nok at man har maks 4 forskjellige tall i nummeret, andre at det skal være serier. Men klart et nummer som f.eks 22 22 22 22 er verdt mye, samme med mobilnummer som 99 99 99 99.

Noe priser dette litt vel høyt i forhold til hvor gode de faktisk er. Men at noen nummer er verdt hundretusener er ikke så merkelig.

Det nummeret som var nevnt av trådstarter hadde jeg nok ikke vært villig til å betale for riktignok.

Synes et femsifret telefonnummer hadde vært knall jeg da :)

Sjekk her: Post og teletilsynet og her er en oversikt over alle ledige og opptatte nummere: 5-sifrede nummer
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
HeltSikker: som et NYTT nummer: ja

Om noen andre ser større verdier i det nå og vil kjøpe det, så er det jo verdt mer.
 

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Nå er det jo engang slik at markedsprisen er prisen som kjøper og selger blir enige om.

Om man har et nummer man roper ut for 100.000 og ingen kjøper det, har vi ikke en markedspris.

Så at det forrige uke plutselig ble lagt inn haugevis med mer eller mindre greie nummere. Skulle tro det hadde stått en artikkel et eller annet sted, og så trodde "alle" at dette må de også prøve....

Tror nok det er få som er villige til å betale dyrt for gullnummere, så her er det nok noen som gir bort penger til Finn.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har faktisk et knallbra gullnummer jeg gjerne skulle solgt. Desverre så husker jeg det ikke i farta, men jeg skrev det da ned for noen dager siden. :D
 

Tony J

Alle skal få
Definisjonen på et gullnummer er forskjellig, hos operatører og andre. Noen mener det er nok at man har maks 4 forskjellige tall i nummeret, andre at det skal være serier. Men klart et nummer som f.eks 22 22 22 22 er verdt mye, samme med mobilnummer som 99 99 99 99.

Noe priser dette litt vel høyt i forhold til hvor gode de faktisk er. Men at noen nummer er verdt hundretusener er ikke så merkelig.

Det nummeret som var nevnt av trådstarter hadde jeg nok ikke vært villig til å betale for riktignok.

Synes et femsifret telefonnummer hadde vært knall jeg da :)

Sjekk her: Post og teletilsynet og her er en oversikt over alle ledige og opptatte nummere: 5-sifrede nummer


Beklager at jeg ripper opp i en gammel tråd, men fant et 5 sifret nummer jeg likte her. Jeg ser hva det koster for å kjøpe nummeret, men hva koster det å ha det? Hvor får man kjøpt det? Fant ingen informasjon på npt.no

Tony
 
J

Jiberish

Guest
Det er årlige priser, det står også på toppen av den siden.
 

Tony J

Alle skal få
Kjærlighet gjør en blind. Var 2 nummer der jeg fikk lyst på :) Men blir dyrt for meg enda iallfall.
 

MobyDick

New Member
Driver Nummersalg.no | Nettstedet for enkle telefonnummer og har ganske god greie på markedet. 100 laken for det nummeret er selvfølgelig hinsides all fornuft. Det er faktisk ikke verdt noe (kanskje 1-200 kr). på finn.no ligger 99,5% av nummerne ute til latterlige priser. er kanskje 4-5 annonser av 300 som er realistisk priset...

svært, svært få nummer er verdt 100 000 kr. kanskje noe som 99 00 00 00, 9000 9000, 4000 4000, osv. men man er fortsatt avhengig av å finne en kjøper... for "vanlige" nr er stort sett alt under 5000 en ok pris. tenker da på 43 43 67 67, 98 45 98 45, 903 75 000, osv.
 

zechi

Medlem
Jeg hadde 95051574 for lenge siden. Og det var ganske fantastisk når jeg så verdien på det i ettertid. Men visste ikke noe om det der og da
 
Topp