Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gyllen mulighet for flinke webutviklere

Stein Erik

New Member
Hei alle sammen,

Vi leter etter noen web-utviklere som vil være med å bygge opp et nytt selskap med svært stort potensiale. Vi er en gruppe personer med lang erfaring innen salg og markedsføring internasjonalt.

Mitt navn er Stein Erik, jeg jobber som visepresident i et stort norsk selskap innen olje og gass. Jeg vil være leder evt. styreleder i det nye selskapet vi for tiden er i ferd med å etablere.

Forretningsideen er strengt hemmelig, men jeg vil dele den med interessante kandidater.

Vi er villige til å gi dere eierandeler i selskapet, og når inntektene kommer vil vi kunne tilby gode betingelser også lønnsmessig.

Arbeidet vil i korte trekk bestå i å utvikle flere siter mot ulike brukergrupper, som f.eks. investorer, distribusjonsledd, sluttkunder og leverandører. Etter lansering vil drift og videreutvikling etterhvert kreve ennå flere medarbeidere inne web/it.

Du/dere vil jobbe med professonelle grafiske designere som vil ha ansvaret for det overordnede grafiske uttrykket i selskapet.

Enkelte av sitene vil ha behov for å være databasedrevet, og vil inkludere betalingsløsninger. Vi tar det for gitt at et solid CMS system ligger i bunnen.

Vi vil at du/dere skal være entreprenører av natur, dvs at det er viktigere for dere at løsningene virker enn om Linux eller Windows kjører på serveren!

Du/dere vil få veldig mye frihet til å forme web/it delen av virksomheten, og vil bli en svært viktig brikke i selskapets utvikling.

Alder spiller ingen rolle, men vi vil trenge minst 1 person med erfaring. Hvis noen av dere har jobbet sammen tidligere og kjenner hverandre kan det også være en fordel.

Fint om dere sender meg en kort CV eller beskrivelse av kvalifikasjoner og erfaring på mail. Jeg vil holde all informasjon konfidensiell. Vi vil løpende ta kontakt med interessante kandidater for informasjonsmøter.

La oss lage gull sammen!

Mvh, Stein Erik
 

kongen

kongemedlem
Vi er en gruppe personer med lang erfaring innen salg og markedsføring internasjonalt.

Salg/markedsføring innen oljesektoren, eller det å selge/markedsføre noe på nett?

Finnes det en konkurrerende tjeneste/vare av det dere ønsker å prøve på?
 
Jeg forstår ikke hva som sies her. Dette selskapet skal stiftes og drives av et «stort norsk selskap innen olje og gass», men har ikke råd til å lønne utviklerne sine med annet enn eierandeler i selskapet fram til inntektene kommer? Eller var olje- og gasselskapet ikke relatert til dette prosjektet i det hele tatt?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg forstår ikke hva som sies her. Dette selskapet skal stiftes og drives av et «stort norsk selskap innen olje og gass», men har ikke råd til å lønne utviklerne sine med annet enn eierandeler i selskapet fram til inntektene kommer?

Du vet, oljeprisen har jo sunket en del i det siste.. Statoil tjente jo null kroner her forleden. Jeg synes du burde klare å legge sammen to og to her. :):) (Men dette er egentlig en dårlig deal, for gjennom staten eier du jo allerede noen små deler av Statoil.)

Forøvrig, jeg må si, til å være en fremtrendende person i et stort norsk selskap innen olje og gass, imponerer Stein Erik veldig lite her. Han vil starte noe dritbra, men vil ha tredjerangs utviklere fra WF til å jobbe for "eierandeler" og KANSKJE en dag for lønn.

Hallo i luke 22.
 

Stein Erik

New Member
Ja, jeg jobber i et stort norsk selskap innen olje og gass.

Selskapet vi skal starte har ingenting med dette å gjøre, hverken innholdsmessig eller når det gjelder eierskap. Jeg og en liten gruppe andre vil starte dette selv for best mulig å forvalte verdiene som ligger i forretningsideen.

Min erfaring og bakgrunn ble kun nevnt for at dette ikke skulle virke som et "Mikke Mus" opplegg.

Det er stor sannsynlighet for at vi må kjøpe disse tjenestene, men min erfaring er at hvis vi finner rett person vil eierskap i selskapet ivareta et av våre hovedmål, nemlig å få ombord topp motiverte entreprenørsjeler!

SE
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ja, jeg jobber i et stort norsk selskap innen olje og gass.

Off-topic, noe flåsete, ingenting med tråden eller Stein Erik å gjøre, men likevel litt morsomt:

"Jeg jobber i et stort norsk selskap innen olje og gass".
Oversatt; Jeg er ekstrahjelp på Statoil-stasjonen i Nordkjosbotn.

(fra den Fordømte Nordlendingen, av Arthur Arntzen)
 

Stein Erik

New Member
Hei igjen,

Takk til alle dere som har svart, og beklager sen tilbakemelding.

Vi har den siste tiden jobbet med en juridisk vurdering av forretningsideen, og har nå kommet til at ideen er gjennomførbar. Vi vil derfor starte prosjektet.

Vi kommer muligens til å kontakte enkelte av dere for videre diskusjoner, men jeg ønsker også tilbakemelding på hvilket selskap i Norge er best til å lage selgende websider som henvender seg mot konsumenter globalt? Jeg vet om IXD, men fint om noen har innspill om dette.

Mvh,

Stein Erik
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tror ikke det spørsmålet kan besvares: best kan bety mye, skal man finne den beste nettsiden og så bruke produsenten, eller skal du heller måle gjennomsnitts resultat av alt en produsent har lagt - osv.
Dessuten er vel ikke alle bedrifter er like interessert i gå ut med slik informasjon heller, kan jeg tenke (så: vanskelig å måle selv om man har noe data).

Så fint om du kan spesifisere litt. Jeg kan si noe om hvilket selskap i Norge jeg synes er bra, men ikke hvilket som er best.
 

hansson

Langveisfarende
Tja, de lager i første rekke flashkampanjer som sikkert er flotte og imponerende, men strategisk sett er de ubrukelig ressurssløsing fordi folk mister tålmodigheten ganske raskt. Jeg stusser ellers på at de ikke greier å optimalisere bildestørrelsene på bloggen sin (Mediafront legger ut småbilder som er 270kb f.eks. - det blir litt når du har en lang bloggforside) eller sørge for at gif-er er like sylskarpe som resten av teksten på sidene. Detaljer, men når du tenker på prisen du skal ut med vil du forvente noe HELT annet. Kjøper du tjenesten fra f.eks. USA vil du lettere få ting i verdensklasse, sannsynligvis til en noe rimeligere penge.
 

Gaasehud

Medlem
Disse som har designet denne siden virker som folk med trøkk i. Kalikwest Media Group. Men koster sikkert også deretter – forøvrig synes jeg hansson har et godt poeng når det gjelder "gode ressursløsninger".
 
Topp