Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hadde et merkelig problem

onlyme

New Member
For noen dager siden ble all rammen + bustable brukt kontinuerlig gjennom hele dagen uten at trafikken kunne være årsaken.

Skumle greier hvis en har mange sider på samme server, og ikke aner hvor problemet er. Noe jeg heldigvis ikke hadde.

Fikk dette svaret av hosten:

Yes, it looks like your PS resource usage is actually spiking pretty
high:

When your sites intermittently start chewing up memory, I would suggest
starting by disabling any additional plugins or modules you're running on
your sites, and then re-adding them one at a time to see which one starts
acting up again.

Whenever a PS starts going through memory like this (and doesn't have the
traffic to justify it) it's very often a plugin or module (sometimes a
custom script) that's acting up, and running in a loop or something.
Bots and crawlers can also cause problems on dynamic sites by getting
stuck in a loop. When this happens on shared hosting, our process
watcher just kills the process, and you never know about it...but we
don't restrict your usage on a PS, so there's always the mixed blessing
of free usage, but the possibility one of your sites can misbehave and
cause problems.

Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre, men fjernet en wp som ikke var i bruk.
også begrenset jeg crawlere til å bare få gjøre en spørring pr 60 sek.

Litt senere normaliserte alt seg.

Hadde vært en helsikkens jobb hvis jeg hadde hatt 20 sider på serveren, og teste alt på alle sider for å finne problemet.
 

onlyme

New Member
Det hadde jeg glemt, men nå lar jeg de gå fritt igjen. Jeg har oversikt over alle som var inne den dagen, men det er så mange at jeg ikke har orket å se på det ennå.

Får kryssjekke litt med listene til http://www.user-agents.org/
 

onlyme

New Member
Funker helt bra no. Tipper at det var wp som var problemet. De er lett å overloade ved at samme ip gjør spørringer automatisk, og kontinuerlig. Da er løsningen å blokkere ip adressen. Men det sjekket jeg ikke den dagen.
 

picxx

Well-Known Member
WP har lett for å spise opp minne på server.
Dette forhindrer du ved å:
1) innstallere wp-super-cache
2)slette plugins som du deaktiverer
 

webpiken

Medlem
wp-super-cache funker nok.
OBS! Jeg har hatt problem med at når jeg oppdaterer design/templates så vises ikke oppdateringen med det samme når super cahce er på.

Det kan vel ikke egentlig kalles et problem, det er jo fordi den gjør akkurat det den skal - cacher ;-)

Dette løses lett ved å slette cachen når du vil se endringer, eventuelt slå av caching akkurat mens du holder på.
 

onlyme

New Member
wp-super-cache bør alle bruke. Får opp farten på visninger, men har vært utsatt for at opp til 10 ip adresser har overloadet siden med over 500 spørringer i timen hver. Dette er selvfølgelig gjort for å sabotere. Rammer stort sett sider innen adult der mange prøver å ødelegge for hverandre
 

picxx

Well-Known Member
wp-super-cache bør alle bruke. Får opp farten på visninger, men har vært utsatt for at opp til 10 ip adresser har overloadet siden med over 500 spørringer i timen hver. Dette er selvfølgelig gjort for å sabotere.

Du får ikke spørringer når du bruker super-cache, medmindre du har en synlig search knapp liggende synlig (noe du ikke bør ha) hvor de kan søke på siden.
Sett intervallene i super-cache på høyere verdier (f.eks. 50.000 visninger istedet for 500) så vil problemet forsvinne.

En kjapp forklaring for de som lurer på hva super cache gjør:
Veldig enkelt forklart kopierer den siden din, og lager statiske html filer av hele siden din.
Du vil kunne bestemme hvor mange sidevisninger som skal vises på siden før super cache foretar en ny "kopiering" av siden.
Ved å vise kun statiske html filer vil det omtrent ikke forekomme spørringer på siden.
"live" plugins, som f.eks. ajaxdrevne plugins, tellere etc. vil likevel kjøre spørringer, så smart å ikke ha for mange slike.
 
Sist redigert:
Topp