Kjapp og trygg hosting for Wordpress

har ca. 1600-1700 unike/pr dag. Tjener $5 med adsense..

tulling99

Medlem
Jeg har en del internasjonale websider med til sammen ca. 1600-1700 besøkende/pr dag. Den største står for 1200-1300 av disse. Tjener $5 med adsense per dag. før tjente jeg rundt 10 dollar per dag. Er ikke dette strengt tatt litt lite? Jeg har max med adsense reklame på alle sider, oghar eksperimentert mye med farger etc..

Noen som har tips, eller formeninger for om dette er lite eller om jeg burde holde kjeft og være fornøyd?

Mvh,

Eirik
 

Ståle

Medlem
Vanskelig å si om det mye eller lite uten å vite hvilken niche siden din faller inn under.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis du poster URL til sidene du referer til, så kan det jo hende vi kan gi deg et svar på hvor skoen trykker liksom. Vanskelig å si noe om dette ellers, for det blir bare gjetting ikke sant. Vi må liksom se hva det er snakk om.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som peterandrej sier så er det vanskelig for oss å gi deg noen svar når vi ikke engang har sett siden din.. Det kan være så mye! Noen eksempler:

- Dårlig plassering
- Adsense blindness
- Hvorfor har du "maks" antall annonser? Det trekker jo bare ned på klikkprisen din. Holder med en som står genialt plassert
- Du er i en dårlig nisje
- Google anser siden din som dritt og serverer bevisst møkkreklame. Husker ikke ordet for det (noen?).

Som sagt, kan være mye.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, har over det siste året testet det på 3 forskjellige nettsteder og alle viste de samme resultatene. Glemte selvfølgelig å dokumentere funnene mine, så har ingen eksakte tall å oppgi. Men husker at det ikke skulle store nettstedet til før det ble penger av å gjøre det riktig..

Handler noe om at Google ikke vil vise samme annonse så alt for mange ganger på samme nettsted. Har du flere annonsefelt for adsense vil jo det bety at flere annonser brukes, noe som betyr at du bruker opp din "visningscreditt" for de gode annonsene og blir da dermed stuck med drittreklamen som er både urelevant og betaler dårlig. Da går både CTR og CPC ned, og det er jo litt kjipt.
 

picxx

Well-Known Member
Litt nysgjerrig på dette, testet litt og jeg tjente ikke mere om jeg kun hadde èn blokk i forhold til tre. Hra du testet det? Har hørt flere som sier det samme som deg.

Sier seg selv at eCPM går ned når man laster 3 annonser pr. sidevisning kontra en annonse pr. sidevisning. For å få et rett tall på dette bør man jo på de sidene med 3 annonser dele visningstallet hos adsense på 3 for å sammenligne dette med sider med kun en blokk.

Ellers... ikke se deg blind på adsense inntjening. Mange som faktisk ikke helt greier å komme inn i dette med adsense og gjør det veldig mye bedre på andre annonsemuligheter. Hvilke andre inntejeningsmetoder bruker du på siden(e).
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
tulling99,

Som picxx nevner er det lurt å ikke se seg blind på bare adsense. Det finnes mange andre ting du kan gjøre. Jeg personlig liker 1/3 regelen, altså at adsense bare står for 1/3 av inntekten på nettsiden din. Hva hadde du gjort om du ble bannet fra adsense og det var hovedinntekskilden din?
 

tulling99

Medlem
Jeg tjener kun penger på adsense! Har prøvd å selge plakater for art.com - men det virket ikke like bra. Hvilke andre inntjeningsmuligheter er det egentlig?

Den største siden heter Top 500 classic rock songs with tabs, lyrics, chords and biographies, en annen er Cars-Babes.com - Pictures musclecars, sportscars, supercars car babes and pit babes

Klikkfrekvens (CTR, clickthrough rate) for side 0,93% Side-eCPM USD 0,54 - Dette fikk jeg opp ved å trykke siste 7 dager.. Hadda ca. 50 000 sidevisninger de siste syv dagene står det.

Nå har jeg plutselig fått pagerank av google på rock-songs.com =) Etter 2 år! PR3. Ser at den siden alene har 1800 besøk om dagen etter dette! Fornøyd. men ikke med inntjeningen.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Ok, noen ting du kan gjøre:

- La adsense vise kun tekst
- på siden rock-songs.com/aerosmith/ kan du flytte adsense blokken som står midt i teksten opp i venstre hjørnet av tekstfeltet. Gjør det på alle sider som ser slik ut.
- på Elvis Presley - Hound Dog tab and chord sentrèr alt innhold til midten av sida. kun tekst adsense her også.

på f.eks. cars-babes.com/diablo/index.html
- sett på en adsenseblokk med blå font rett over Chevrolet Corvette C5 pictures (i samme tabell).
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
herregud for en elendig designet og unødvendig side. skjønner godt at du tjener dårlig på det der, i og med at folk flest skjønner at dette er noe du har satt opp kun for å tjene en quick buck med adsense. grusomt design, grusomt dårlig innhold.

du kommer aldri til å tjene noe særlig mer enn $5 pr dag på det der hvis du ikke redesigner siden HELT om og faktisk legger til noe vettig innold. Kan du ikke design kan du kjøpe tjenesten, og innhold kan du faktisk også betale for å få noen til å legge inn for deg - blant annet indere eller hvem faen.

Jeg sjekket litt egne resultater på adsense, og jeg har faktisk på over 700 000 visninger hatt en CTR på 4,30. Det vil si at pr 1000 visning har jeg 43 klikk. Og dette er tall fra alle mulige slags oppsett av adsense og på alt mulig av sider. En funblog jeg driver har CTR opp mot 10% vanligvis.
 

tulling99

Medlem
herregud for en elendig designet og unødvendig side. skjønner godt at du tjener dårlig på det der, i og med at folk flest skjønner at dette er noe du har satt opp kun for å tjene en quick buck med adsense. grusomt design, grusomt dårlig innhold.

du kommer aldri til å tjene noe særlig mer enn $5 pr dag på det der hvis du ikke redesigner siden HELT om og faktisk legger til noe vettig innold. Kan du ikke design kan du kjøpe tjenesten, og innhold kan du faktisk også betale for å få noen til å legge inn for deg - blant annet indere eller hvem faen.

Jeg sjekket litt egne resultater på adsense, og jeg har faktisk på over 700 000 visninger hatt en CTR på 4,30. Det vil si at pr 1000 visning har jeg 43 klikk. Og dette er tall fra alle mulige slags oppsett av adsense og på alt mulig av sider. En funblog jeg driver har CTR opp mot 10% vanligvis.


Du er tydeligvis ikke så interessert i rock. Jeg er ikke så sinnsykt interessert(eller flink) til å lage design. Før hadde jeg jo alle tabsene til sangene men ble jo selvsagt nødt å fjerne dem etter press fra rettighetshaverne. Tenkte å heller legge ut sangtekstene, da dette vil generere en del trafikk fra søkemotorer etterhvert.
 
Topp