Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har ca 20 000 e-postadresser.. Selge?

lazaa

Medlem
Har e-postlister jeg selv har brukt og oppnådd store salgsresultater på dette.

Er lovlige adresser som "post@.." og "info@...".
19 455 stk har jeg totalt.

Kunne jeg tjent noe på å selge denne listen?
Takk for svar.
 

to-ov

Medlem
Har du noen slags inndeling, bransje, land osv på listen?
Eller er det bare 20k random adresser?
Er adressene i all hovedsak fra Norge, kan jeg være interessert i å kjøpe.
 

lazaa

Medlem
Ja det er til norske bedrifter innen alle bransjer:)

Fant ut at det er noen som kan være like, som gjør at det mulig blir noen hundre mindre adresser. Finnes det noen applikasjon som kan fjerne dobbeltadresser??
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvordan har de blitt samlet inn?
Når ble de samlet inn?
Har listen vært i bruk lenge og hvor hyppig har denne bruken vært?
Har du noe statestikk fra tidligere utsendelser?
 
U

Uregistrert

Guest
Har brukt fastinfo som henter primæradressene til bedriften. Brukt diverse applikasjoner for å trekke ut adressene, for så å trekke ut adressene som ikke er rettet til en bestemt person.. Dette er lister som jeg har samlet over tid.. Noen mnd.

Dette gav store resultater for salget.

Send gjerne PM!!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ja det er til norske bedrifter innen alle bransjer:)

Fant ut at det er noen som kan være like, som gjør at det mulig blir noen hundre mindre adresser. Finnes det noen applikasjon som kan fjerne dobbeltadresser??

Excel-oppskrift der kolonne A inneholder alle verdier:
1. sorter A-kolonne
2. i B1 skriv: =A1
3. i B2 skriv: =If(A2=A1;"";A2)
4. kopier B2 helt ned til siste linje
5. selekter hele B-kolonnen, velg kopier, så lim in spesial, velg verdier
6. fjern kolonne A
7. sorter kolonne B
8. velg alle tomme linjer som nå ligger først og slett de
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Har brukt fastinfo som henter primæradressene til bedriften. Brukt diverse applikasjoner for å trekke ut adressene, for så å trekke ut adressene som ikke er rettet til en bestemt person.. Dette er lister som jeg har samlet over tid.. Noen mnd.

Dette gav store resultater for salget.

Send gjerne PM!!

Har du noen form av dokumentasjon eller litt faste tall?
Jeg har en liste som er noe større enn din, men synes at salg basert på utsendelse av epost til denne listen ikke er god. Nesten ikke verdt bryet.
 

picxx

Well-Known Member
Litt OT her, men leste dette på dette .info domenet

Fortsatt kan man sende e-post-reklame til en generell e-postadresse, eks ”lawyers@steenstrup.no” fordi denne ikke er rettet til en bestemt fysisk person.

Nå har jeg null peil på disse can spam/spam lovene i norge, men er det slik at det kun er om prefikset er av personlig art at det er ulovlig å sende spam/tilbud uten samtykke?
Om man f.eks. sender til bedrift1@gmail.com er det OK, men til ole.bang@gmail.com er det ulovlig?
 

kongen

kongemedlem
Litt OT her, men leste dette på dette .info domenet



Nå har jeg null peil på disse can spam/spam lovene i norge, men er det slik at det kun er om prefikset er av personlig art at det er ulovlig å sende spam/tilbud uten samtykke?
Om man f.eks. sender til bedrift1@gmail.com er det OK, men til ole.bang@gmail.com er det ulovlig?

Å sende ut tilbud uten samtykke:
bedrift1@gmail.com er lovlig
ola.bang@gmail.com er ulovlig

For å sende tilbud til ola.bang@gmail.com lovlig så må personen bak epostadressen selv ha meldt seg på epostlisten, tidligere ha handlet hos den som sender ut eposten, eller tatt kontakt for mer informasjon. Felles for alle er at han selv må ha oppgitt epostadressen sin, du kan for eksempel ikke hente epostadressen til en eksisterende kunde fra telefonkatalogen eller andre steder.
 

Knut

Medlem
nå er det vel bare til privatpersoner man ikke har lov til å sende epost. Når direktør A har en epostadresse på en firmaside så er han ikke en privatperson. Jeg mener da at man kan sende til direktør@øpost.eu
 

picxx

Well-Known Member
nå er det vel bare til privatpersoner man ikke har lov til å sende epost. Når direktør A har en epostadresse på en firmaside så er han ikke en privatperson. Jeg mener da at man kan sende til direktør@øpost.eu

Så, for å ta et eksempel fra real life (håper det går greit at jeg bruker navnet, da det ikke skulle være ukjent), mener du at både:
magne.nyvoll@vinnting.no er lovlig
og
post@vinnting.no er lovlig
??

Så enten prefiks ELLER postfix må altså være firma?
Man kan da f.eks. sende spam/tilbuds mail til alle telenors ansatte, uten at dette skal bli sett på som spam?
 

Knut

Medlem
Jeg mener at så lenge man står oppført med navn og epost på en firmaside så er man ikke der som privatperson. Dermed kan man sende epost til denne personen da han/hun da ikke er å regne som en privatperson men som "firmaets mann". Om denne står oppført med en gmail adresse eller fimaets domene spiller ingen rolle.
 

picxx

Well-Known Member
Det vil jo egentlig bli noe annet, da vel de aller fleste som utarbeider mailinglister bare bruker "can mail" og ikke sjekker opp hver eneste adresse de legger til.

En må jo da forholde seg til enten prefiks eller post...uhm, det heter vel suffix(?), når man lager en liste.
Sjekker man en og en adresse bruker man selvsagt kontaktadressen til firmaet.
 

kongen

kongemedlem
Så lenge en epostadresse er til en person, om epostadressen står oppført på en firmanettside, brreg eller hva som helst, så blir det å regne som spam hvis du sender epost for å selge noe. Du kan selvfølgelig sende en enkel forespørsel om mulig samarbeid etc, men ikke masseutsendelse for å selge noe. fornavn.etternavn@firmanavn.no er å regne som en peronlig epostadresse og ikke en generell firmaepostadresse. post@firmanavn.no er å regne som en generell epostadresse.
 
Topp