Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har det blitt verre å pushe Hotels.com? Dårlig sporing?

Erlend

Medlem
Ettersom "alle" pusher Hotels.com sitter jeg igjen med inntrykk av at det har blitt verre å selge hotellrom gjennom Hotels.com sitt affiliate-program.

Man kan jo selvfølgelig velge Booking.com, men hvilke andre alternativer finnes?
 
A

aabbcc

Guest
Jeg lurer litt på hvor god trackinga på hotels.com egentlig er. Jeg har to ganger siste året kjøpt hotellrom gjennom min egen link, uten at det har dukket opp TD.. Jeg har fått noen andre salg, så det er ikke helt feil, men tydeligvis ikke helt bra heller..

A
 

Erlend

Medlem
Jeg lurer litt på hvor god trackinga på hotels.com egentlig er. Jeg har to ganger siste året kjøpt hotellrom gjennom min egen link, uten at det har dukket opp TD.. Jeg har fått noen andre salg, så det er ikke helt feil, men tydeligvis ikke helt bra heller..

A

Har en ordre som jeg vet om ikke har blitt registrert jeg også. Kjenning som bestilte for omtrent en uke siden. Burde vel ha kommet inn i systemet nå?
 

Erlend

Medlem
Har ikke brukt dette affprogrammet selv så jeg kjenner ikke detaljene rundt det, men kanskje kommer en lead først når rommet blir betalt?

Var noen endringer tidligere, så det er godt mulig, men rommet er allerede betalt i min sammenheng.

Tror kanskje det var noe med at hotellovernattingen måtte være gjennomført. Noen som kan bekrefte?
 

Frode

Medlem
På Apollo må de ha reist avgårde før den går fra pending til confirmed.

Hotels.com går inn som pending i bestillingsøyeblikket, men de har stått lenge som pending nå en stund.
 

Erlend

Medlem
Ikke kommet noe pending heller her på den ordren jeg snakker om, hmm.

Når det gjelder Apollo, ser jeg at de har kuttet provisjonen?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
TD sendte ut denne i oktober 2013:

We would like to inform you of an important change coming into play on the Hotels.com program.

Hotels.com have implemented a “Pay now” / “Pay later” option for consumers which is set to improve the appeal of their offering and ultimately increase conversion.
In conjunction with this change Hotels.com are set to change the current sales validation process on their program for all partners.

Sales will have a 365 pending period attributed to them and will only become approved, and therefore payable to affiliates, when a Hotels.com customer completes their hotel stay.
This policy is already in place for our loyalty and cashback partners and will extend to the full affiliate program as of 1st December 2013.

Impact of change for non-loyalty publishers :
• Sales will remain in a pending status within our system until booking status is confirmed by Hotels.com.
• When the booking status is confirmed by Hotels.com the status will change accordingly (to approved or deleted).
• When the status of the sale is “approved” it will then therefore be payable to you.

Invalid & Deleted Transactions :
There are a number of reasons why your sale may be denied :
• Sales will be denied/deleted if the hotel booking is cancelled
• Sales will be denied/deleted if fraudulent
• Sales will be denied/deleted if credited to another source/channel
• Loyalty/cashback partners will not be granted commission if the user uses a voucher code (unless otherwise specified).

Husk ellers at TD elsker å leke FB og Google - svar får man sent eller aldri dersom man spør.
 

Erlend

Medlem
Tror kanskje jeg skal gå bort fra Hotels.com til en annen hotellside. Booking.com vurderes, men det blir mest sannsynlig en annen.
 

NilsF

Medlem
Problemet trenger vel ikke nødvendigvis å skyldes Hotels.com? Uteblitt provisjon kan vel også skyldes et mellomledd som er dårlig til å spore hvor salgene kommer fra, og som har enda dårlige unnskyldninger for hvorfor dette er normalt, (og gjett hvem som tjener på feil eller uteblitt sporing...), samt at det finnes en del parasitter rundt i systemet, som sikrer seg andres inntekter, etter sigende helt i tråd med gjeldende regler.

Her er et par gamle tråder:
Kampen om cookies: nettleser-plugins

4. salg som ikke er blitt registrert...
 

let100

Medlem
Problemet trenger vel ikke nødvendigvis å skyldes Hotels.com? Uteblitt provisjon kan vel også skyldes et mellomledd som er dårlig til å spore hvor salgene kommer fra, og som har enda dårlige unnskyldninger for hvorfor dette er normalt, (og gjett hvem som tjener på feil eller uteblitt sporing...), samt at det finnes en del parasitter rundt i systemet, som sikrer seg andres inntekter, etter sigende helt i tråd med gjeldende regler.

Her er et par gamle tråder:
Kampen om cookies: nettleser-plugins

4. salg som ikke er blitt registrert...

Hotels.com ligger under Tradedoubler, så det er de som har ansvaret for kampanjen.
 

Erlend

Medlem
Har forøvrig vært i kontakt med en Tradedoubler-ansatt vedrørende sporingen til Hotels.com. Svaret jeg fikk var:
Vad är det du menar inte fungerar med spårningen för Hotels? Det fungerar för andra.
 
Topp