Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har doktor Hotell en sak?

kongen

kongemedlem
Hvis dette gjaldt domenenavn så vet jeg hva utfallet har blitt, men dette gjelder varemerke.

"To år før hotellet sto klart, hyret doktor Hotell inn et byrå som kom opp med navnet The Thief."

Men en annen person registrerte varemerket The Thief for hotell- og restaurantvirksomhet...

Patentstyret sier:
"Vi kan ikke se at det er dokumentert i saken at navnet The Thief er tatt i bruk av doktor Hotell som varemerke før den andre søkte om rettighetene. Det holder ikke å ha det på skissestadiet."

Doktor Hotell skal ha navnet og hans advokat sier:
"Vi kommer til å saksøke ham. Vi skal gå «all the way», og det kommer til å koste ham skjorta. Vi skal ikke betale ham fem øre"

Hotellstriden: Hvem snakker sant? - VG

Har doktor Hotell virkelig en sak?
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Domenet ble registrert samme dag som det ble sendt ut info til gullkortmedlemene. Det er vel opplagt at det er en sammenheng. Så spørs det om sammenhengen fører til at han mister domenet.

Hva om jeg spurte på forumet her:
Er det en god ide å starte et nettsted som heter stordalenbilder.no for å vise bilder av Stordalen?
Så snakker Pong og Travellingman sammen og spleiser på stordalenbilder.no. Ville jeg vunnet en rettsak mot dem?
(Prøver selvsagt å true dem først med at jeg skal gå "all the way" og suspendere dem fra WF)
 

kongen

kongemedlem
Men hva er det som gjør at doktor Hotell kan ha krav på navnet "The Thief"?

VG spør
"Hvorfor søkte dere ikke om navnerettighetene på et tidligere stadium?"

Doktor Hotells advokat svarer
"Fordi vi ikke visste om vi skulle bruke navnet på dette tidspunktet"

Altså så har doktor Hotell bestemt seg for hotellnavnet etter at noen andre har registrert det som varemerke.

Hva er vitsen med varemerkeregistrering hvis man kan kreve varemerket bare ved å si at man hadde ideen til navnet først?

@Tonny: Dette gjelder varemerke, ikke domenenavn
 

Santo

Active Member
Det virker til å være litt forvirring om domene og varemerke i denne tråden.

Røssland eier varemerket "The thief" og Chocie eier domenet thethief.no. Choice kom med innsigelser til registreringen av varemerket, men innsigelsen ser ut til å ha blitt forkastet 10. juni 2014.

https://search.patentstyret.no/Mark/DetailNewWindow.aspx?idappl=201108164,262799&culture=nb-NO

Røssland bør forøvrig klage Choice's registrering av domenet thethief.no inn til Domeneklagenemda.

Iogmed at han sitter på dette varemerket så vinner han nok den saken. Domenet thethief.no ble registrert av Choice 18.07.2011, imens varemerket til Røssland ble inngitt 14.07.2011, så Røssland er først i tid.

Røssland har forøvrig litt dårlig tid på seg, da fristen for å klage inn en registrering til Domeneklagenemda er tre år. Fristen går vel dermed ut 18. juli 2014.
 
Topp