Har du eller skal du kjøpe Facebook likes? To baad

En tråd i 'Sosiale medier' startet av Tony J, 6 Mar 2015.

1. Tony J

Tony J Alle skal få

2. xdex

xdex Medlem

Ser absolutt ikke problemet, å kjøpe tillit er jo bare tull :) eller andre veien, å kjøpe likes til noen du absolutt ikke liker, som også har vært ett stort problem.

3. Tony J

Tony J Alle skal få

Har jeg nevnt noe problem her? :) Synes bare litt synd på folka som har kjøpt masse likes etc. Nå forsvinner jo disse falske kontoene like raskt som de kom. Det er vel egentlig ikke synd på dem, men mer til pass for dem :p

4. xdex

xdex Medlem

Neida Tony, snakket bare generelt, på en positiv måte! :)

5. Tony J

Tony J Alle skal få

Hehe, den er fin. Nei det er generelt aldri noe problemer uansett. Det er kun utfordringer!

6. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Blir moro å se hvilke sider og firmaer som plutselig mister masse likes da :D

Msites Ltd, Rismoen og ellaro liker dette.
  7. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Ja, det spennende er om det er noen "større seriøse" aktører som har kjøpt seg opp. Kan hende det er noen som skjelver litt for sitt renommé nå.

8. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

"Facebook confirmed the move in a Facebook for Business post, saying that the social network is focusing on accounts that were memorialized for deceased users, or voluntarily deactivated."

Juksere tilhører ikke den gruppen som deaktiverer eller melder eier død.

9. Tony J

Tony J Alle skal få

@Tonny Kluften Jeg skal være forsiktig med å konkludere, men at de skal fokusere på en ting betyr ikke at de glemmer det andre. Hva ville vært mest riktig? Deaktivert de titusener av sider med tusener av falske likes, eller de "få" (i sammenligning) som dør eller som manuelt deaktiverer kontoen sin? Selv om de ser de _fokuserer_ på dette så tror jeg nok de har fokus på "det andre" også. Tror vi har mye forandringer i vente. De som har vært tålmodig til siste slutt uten å kjøpe uengasjerte likes i den ene eller andre sammenhengen vil få igjen ved bedre reach til sine medlemmer. Uansett en bra nyhet. Det er veldig mange inaktive kontoer der ute, enten av de som har forlatt Facebook, de som har laget ny konto eller forhåpentligvis en falsk "like" som kun er der for statistikken uten å ha noe som helst aktivitet.

10. xdex

xdex Medlem

11. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Synes ikke dette var så avskrekkende tall. Jeg har ikke skaffet meg en eneste falsk like på noen av mine sider, i alle fall ikke med forsett. Men mistet allikevel noen flere enn jeg selv trodde - selv om prosentandelen var lav, 0,5-1,0%.

Er det noen som sitter med noe tall på norske sider som har mistet masse?

12. xdex

xdex Medlem

Må nok regne med at dette (som med alt på facebook) er noe som skjer over tid, det er ikke gjort over natten. Har også sett endel av disse virale nettsidene miste endel likes. Det viktigste er jo at noe skjer :)

13. djorkaeph7

djorkaeph7 New Member

Vi mistet også noen selv om vi ikke har gjort noe for å skaffe oss falske likes. Vi mistet derimot noe færre likes enn Rihanna, med en relativt lav prosentandelen på 2 %.

14. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Ei side jeg har kjøpt, som hadde et par tusen falske likes (ifølge selger) når jeg kjøpte den har ikke mistet noen...

15. Kong_Harry Medlem

Blander meg gjerne opp i denne tråden :)

Jeg har aldri forstått dette med å kjøpe likes. Hva er vitsen i å ha fullt av likes dersom de ikke er interessert i hele tatt i det du holder på med?

Personlig mener jeg det er bedre å ha 10 ekte likes enn 10,000 kjøpte. Er jeg helt på jordet her; at det kan være positivt å ha jukse-likes?

Del denne siden