Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du en vellykket facebook-kampanje?

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror du bør fortsette med annonseringen også, såvidt jeg husker funker rankinga til fb sånn at jo flere som går inn på siden din, jo mer vil fb prioritere postene dine. Så hvis f.ex. 200 har likt/kommentert en post eller noe sånt, så er det veldig mye mer sannsynlig at enda fler vil se den, enn om bare 20 har likt den, altså at den da vil bli sett av mer enn 10x så mange. Så om du annonserer - OG får trafikk inn fra andre kilder, så vil du ikke bare få effekten plussa sammen, men også multiplisert opp litt.

Dette gjelder egentlig helt generelt for annonsering - å annonsere i flere medier parallellt gir bedre effekt enn bare de seperate mediene plusset sammen. Rett og slett fordi noen som kanskje ikke ville ha lagt merke til annonsen hvis de bare så den en gang, kanskje kikker en ekstra gang på den hvis de ser den igjen (gjenkjennelse), og da får med seg budskapet. Osv med liknende varianter.
 

bente_jente

Medlem
Det er jeg forsåvidt helt enig i. Det har jeg lest mange steder og erfart selv også. Å promotere en post på facebook fører til at den lever myyyye lenger etter promoteringen er over enn om den bare skal spres viralt.
 
Topp