Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du tips? Trenger domene. Sjanger: Hotell

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tja, jeg eier jo hotellene.no som jeg "kan være" villig til å selge :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Hvorfor må det være .no? Kan ranke like enkelt på førstesiden på Google med annet TLD også.
 

spikre

peterhamre.no
Hvorfor må det være .no? Kan ranke like enkelt på førstesiden på Google med annet TLD også.
- Tja. Muligens sant at .net, .com og .org kan ranke like bra - men jeg tror et .no vil gi bedre SERP - og dessuten også bedre tiltro. Jeg skal jo tross alt få solgt disse hotellrommene også;)

Tja, jeg eier jo hotellene.no som jeg "kan være" villig til å selge :)
- Erfaringsvis vil "billighotell" ranke bedre enn "hotellene". Flertallsformer er lite populært. Takk for tilbudet likevel.
 

Bjørn

Domenespekulant
Har eksempel på både .biz og .dk også, som har ranket høyt på Google. Beste er å ha godt søkeord, men selvfølgelig ville hotell.no vært beste (og dyreste) alternativ :)
 

malta

Medlem
Er det ikke så å si umulig å ranke bra med en hotellside etter at Google begynte med å supplere søkeresultatene sine med hotelloversikt og kart?
 

spikre

peterhamre.no
Utallige kloke hoder; hva er best å velge (tenk kun seo!)

hotellreise . no
hotell-reise . no
hotelreise . no
hotel-reise . no
hotellogreise . no
hotelogreise . no
hotell-og-reise . no
hotel-og-reise . no

Min erfaring:
- 2 bindestreker = mister all verdi
- 1 bindestrek = fungrer best uten, men mulig. Mer "lettleselig" for mennesker, men ikke for Google (?)
- 0 bindestreker = Jeg er usikker på når Google forstår at det er 2 ord sammensatt. Vil G gjøre det i dette eksempelet?
- Trenden viser at man for 5 år siden skrev "hotel", men folk flest har blitt klokere og nå godt over til "hotell" (som det jo heter). Jeg vil derfor anta at 2 L-er vil være et naturlig valg.

Takk for tilbakemelding
 

alterego

Medlem
Min mening er at du favner for stort og heller bør dele dette inn i nisjer. Du sier selv at du har 100.000 hoteller i databasen og det sier det meste, synes jeg.

Ved å dele opp i nisjer vil du dessuten ha større sjanse for å finne passende domener og ranke bedre i Google. Dermed vil du også tjene mer penger :)
 
eier reiseoghotell.no og reisehotell.no planer om å selge. (sidene har ikke blitt ferdig)
 

picxx

Well-Known Member
ikketroduharfunnetdetrettehotellet.no

garantert ikke regga, men med stor mulighet for viral støff.
 
Topp