Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har erfaring med Arras Wordpress-tema?

Steve Cash

Medlem
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Eeeh, du mener at hvis den ikke er 100 % trygg så har jeg gjort noe veldig dumt ved å linke til den? :eek: Det burde jeg jo ha tenkt på før du skrev dette, men WOT forteller meg at hjemmesiden deres er trygg, derfor tenkte jeg ikke mer på akkurat det. Hadde det vært en åpenbart luguber side hadde jeg selvfølgelig ikke lenket.

Uansett så sier ikke kvaliteten på temaleverandørens hjemmeside noe om det finnes ondsinnet kode, uheldige lenker eller annet i temaene, så spørsmålet mitt gjelder fortsatt. :)

@moderator/administrator: Hvis det var alt for dumt å legge inn lenken i startinnlegget, så fjern den, jeg beklager tankeløshet.
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Vet ikke om du skjønte hva jeg mente, men poenget er altså at det vel ikke finnes et tryggere sted å laste ned et theme fra, enn den offisielle nettsiden til de som har laget det?

Theme`s med virus og drit finner man jo først og fremst på "jalla"-sider hvor noen har lastet ned et theme fra en annen side, dyttet inn litt fyfy-kode og deretter lastet det opp igjen på e ny nettside.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Right, nei da skjønte jeg åpengart ikke hva du mente. Men nå skjønner jeg det. :) Og forutsatt at det er et ryddig firma som står bak, så stemmer det selvfølgelig at det er trygt å hente det på leverandørens egen side. Det er egentlig om dette er et seriøst firma jeg forsøker å finne ut, og det kan være litt av en søkejobb når en ikke har noen kjennskap til dem. Hvis en finner haugevis av negative tilbakemelder i Google og på sider som dette så er jo det en klar advarsel. Finner en rosende omtale så er det enten bra, eller så er det bakmenne selv som har lagt inn skrytet. Derfor spørsmålet om noen her har direkte erfaring med disse temaene.
 
Jeg har brukt Arras Theme 1.5.1.2 som nettavis en gang, og det virket da greit (uten at jeg vet om det var no' snusk i koden da). Ellers husker jeg det var hurtig support der, og de har vært leeeeenge om å komme med ny versjon, hvilket vel kan tyde på de gjør det ordentlig. Men jeg vet ikke ...

Ellers bruker www rokokoposten dk Arras Theme

Mvh Dan
 

Steve Cash

Medlem
Takk. Designet til Rokokoposten ser ved bare en rask kikk ut som noe som kan passe til en nyhetside, akkurat det jeg er på jakt etter i dette tilfellet. Jeg liker spesielt kombinasjonen av to og tre spalter pluss sidefelt. Akkurat denne avisen er selvfølgelig ren satire, men designet/teamet vil fungere også for seriøs nyhetsformidling tror jeg.
 
Sist redigert:
Hehe, nei, Rokokoposten skal man nok ikke ta alt for seriøst tror jeg.

Jeg brukte som sagt Arras Theme til min nettavis i sin tid, og jeg kommer nok til å bruke den når jeg nå vurderer å starte den opp igjen.

Har ellers også lest meg litt opp på Arras igjen, og det er stort sett bare positivt det jeg finner. Noen problemer selvfølgelig, men det virker som om det arbeides aktivt med å finne løsninger når det er noe.

Her er er to sider til jeg fant i farta, som også bruker Arras;

FeedTheHabit.com - Mountain Biking, Backcountry Skiing and Outdoor Gear Reviews

Firesnake Studio
 

Steve Cash

Medlem
Det virker som et ganske fleksibelt tema, to spalter, tre spalter, med og uten sidefelt, rss og twitter-kobling osv. Ikke at det er det eneste temaet i verden som alt dette, men det kan se ut som om Arras er et godt alternativ.

Det virker som at det i utgangspunktet er gratis, men at en kan donere hvis en liker det, stemmer det?
 
Jada, jeg var ganske fornøyd med min løsning i hvertfall. Fungerte både på datamaskin, ymse padder og mobiltelefoner. Skal se om jeg får tilbakeført en sikkerhetskopi i løpet av dagen (hvis jeg finner noen), eller så kan det hende jeg begynner fra scratch igjen. Har fortsatt alle notatene mine om de endringene jeg gjorde. Det er faktisk ganske lurt ... :p

Og, ja - det er gratis...

Mvh Dan
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vet at Arras har vært på markedet en stund og er brukt av veldig mange, men jeg er alltid litt skeptisk til themes som er gratis. Det gir jo ikke akkurat utvikleren så mye motivasjon for å holde det oppdatert og evt gi det nye funksjoner, med mindre det kommer inn en god del donasjoner.
 
Ser problematikken, og det er vel et ganske så "vanlig" problem når det kommer til ting som er gratis, dessverre. Har vært litt inn og ut av Linuxverdenen de siste årene også, og det som er helt "hyper" den ene dagen, er kanskje borte den neste, fordi enten motivasjonen forsvinner, pengekassa er tom, eller vedkommende som holdt på, fikk jobb eller kjæreste, osv osv...

Hvor lenge Arras Theme har vært på markedet aner jeg ikke, men en par-tre år er det sikkert. Vet heller ikke hvor mange som utvikler temaet, eller på hvilket nivå, men ser det det siste året har vært jobbet med den nye versjonen som skal komme. Enten kan dette tyde på at utvikleren jobber litt pø om pø, eller er veldig grundig. Kan også være at det holdes igjen med vilje, for så å slippe små oppdateringer hver gang interessen er fallende. Ingenting av dette vet vi, og dersom alt er laget på hobbybasis, gratis, og uten forpliktelser, har vi ingen garantier for at hverken temaet eller nettsiden er tilgjengelig i morgen.

Uansett, googler man litt rundt, finner man overveldende mange som bruker temaet, og kunnskapsnivået på ymse forum rundt omkring er også rimelig høyt, og det får også veldig mye skryt, både for design og at det er enkelt å konfigurere. Nå er ikke jeg på det nivået at jeg kan bedømme dette riktignok, men personlig synes jeg da det er pent å se på.

Å betale for temaer har jeg sånn sett heller ingen betenkeligheter med, men da jeg liker å prøve tingene før jeg betaler, har det dessverre ikke blitt noe av så langt. Dessuten er jeg avhengig av at ting er på dansk, og Arras Theme har danske språkfiler, og funker mer eller mindre "rett-ut-av-boksen".

Men klart, har du erfaringer med noen gode nettavis-maler, hører jeg mer enn gjerne om det, da jeg vurderer en noe tyngre satsning på det her nede ... :)

Mvh Dan
 

Dag Frogner

Supermedlem
For min del handler jeg kun hos Themeforest.net.

Her finnes der drøssevis av gode themes og det er også mange designere som inkluderer et ganske omfattende adminpanel til themene sine, slik at man med noen få klikk kan endre skrifttype, bakgrunnsbilde, farger, favicon, språkfiler, SEO, sosiale "dele"-knapper etc etc.

Du finner helt sikkert noe her: Blog / Magazine | ThemeForest (aff-link)

For ikke å nevne at mange av de har egne nettsider med supportsystem hvor man får rask og god hjelp om man lurer på noe. En av de ser du her: Pexeto Themes Help Desk | Official Pexeto Themes Help Desk
 

Travellingman

Nettgrunder
Å betale for temaer har jeg sånn sett heller ingen betenkeligheter med, men da jeg liker å prøve tingene før jeg betaler, har det dessverre ikke blitt noe av så langt. Dessuten er jeg avhengig av at ting er på dansk, og Arras Theme har danske språkfiler, og funker mer eller mindre "rett-ut-av-boksen".

Men klart, har du erfaringer med noen gode nettavis-maler, hører jeg mer enn gjerne om det, da jeg vurderer en noe tyngre satsning på det her nede ... :)

Mvh Dan

Jeg har en god del erfaring med Gabfire Themes (afflink)
De har mange nettavis tema, sjekk spesielt ut det siste(Patterns) som ble lansert for noen dager siden. Temaene har omfattende kontrollpanel med alle muligheter, oversettelse kan man lett gjøre selv med Poedit De er også ganske rimelige og har en support ut over det som er vanlig.

Her er eksempel på en nettside med deres siste tema Pattern, The Canadian | SOCIAL ECO POLITICO
 
Topp