Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har jeg gått på tidenes smell?

andypandy

New Member
Hei. For noen måneder siden åpnet jeg bankkonto for et enkelmannsforetak jeg har registrert. Noen utenlandske folk jeg kjenner sendte litt over 160,000 kr som investering i et nytt bedrift vi skal starte. Pengene har ligget der en stund, og vi skulle snart sende inn mer.

Jeg sjekket selvangivelsen først idag, og da ser det ut som om de 160,000 har blitt regnet som inntekt, og derfor, skattet.
Er det noe jeg kan gjøre med dette? Det er ikke mine inntekter, og jeg kan ikke bruke de. Egentlig har jeg bare holdt på de mens vi skulle starte skikkelig firma, som har tatt lang tid fordi ingen av oss har gjort noe slikt før.

Takk for hjelpen :( håper ikke jeg har tapt 40,000 på dette....
 

clinton4

Medlem
Er vel bare å endre denne posten til 0 på selvangivelsen, så skriver du en forklaring i kommentar feltet.
 

andypandy

New Member
Er vel bare å endre denne posten til 0 på selvangivelsen, så skriver du en forklaring i kommentar feltet.

men jeg tror fristen har gått ut. Forresten så får jeg ikke logget inn på bankkonto'n nå, må vente til neste uke...så jeg får ikke se hva som skjer :/
 

metallian

Medlem
Uansett skal det vel ikke være inntekt(det er jo egentlig egenkapital?) men formue evt, det burde være greit å få endret og da slipper du med null eller noen småplapper avhengig av formue ellers -eller tenker jeg feil nå?
 

clinton4

Medlem
Du kan endre og levere selvangivelsen flere ganger fram til fristen for levering 30. april via altinn.no
 
Topp