Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har skrevet et blogginnlegg...

pleb

Medlem
Nettopp skrevet et blogginnlegg jeg er svært fornøyd med, og ønsker at andre skal få vite om det.

Hvordan går jeg frem?
Det handler om reiseliv, og er skrevet på engelsk. Inneholder videosnutter og bilder. Har prøvd å lete etter litt info via forumet her, men skjønner ikke stort.

pleb
 

picxx

Well-Known Member
søkemotorer plukker deg opp relativt kjap, så der får du gratis annonsering.
ellers bruker jeg:
blopp.no
bloggurat.net
og
blogglisten.no
(som forøvrig gir ekstremt lite trafikk).
Å legge deg inn på kudos , evt. nettby kan jo også gi trafikk, men sjeldent konverterende trafikk.)
 

Altberger

Medlem
Har selv hatt en viss suksess med facebook men du må alliere deg med de mest ihuga brukerne som har 500 til 1000 venner.
Få de til å besøke bloggen din og pass på at de velger; Share on Facebook. Og vips så har du kanskje 1000 nye som ser det på veggen til den som shared på facebook. Men pass på at du har lagt til en plugin for Facebook på bloggen din da :)

Ellers kan You Tube gi mye trafikk såfremt budskapet ditt er det rette.
Brukte selv youtube under forrige melodi grand prix (riktig nok rettet mot en engelskspråklig blogg - Promote musiC) hvor jeg i kommentarfeltet under hver video på YouTube for alle store deltakende land ba brukerne om å google en bestemt søkefrase.
Om frasen er "spennende" - for eks; Winner eurovision 2009 Google Prediction - så vil mange av YouTubes brukere Google denne frasen.
Dette fungerer kun om du har gjort innholdet på bloggen din optimalt vil og rangerer høyt på side nr 1 i treffet. Gjør du det (rangerer godt) så vil du få MANGE nye treff. Pga YouTube ble jeg faktisk nr 80 av alle verdens WP-blogger for mai.
For ditt vedkommende er jo siten på engelsk samt at den handler om reise. Da vil jeg tippe at du enkelt finner fram til relevante videoer.

Om det er lov? Det er ikke lov med egenreklame på YouTube, ei heller legge ut lenker. Men er det forbudt å foreslå en eller annen frase googlet så fremt denne har relevans til videoen? Jeg mener at det ikke er over streken.

Tålmodig arbeid over tid med innhold og lenkebygging. Så utnytt alt av communities
Stå på! :)
 
Sist redigert:

Altberger

Medlem
Noen forsøkt betalt annonsering på facebook?

Kopi fra facebook

Publikum:
This ad targets users:
som lever i: Norge
age 15 and older
som liker sports
Kampanje:Mine annonser (ny kampanje)Budtype:CPCBud:kr 3,00 NOK per klikkDaglig budsjett:kr 100,00 NOKVarighet:Løpende

På sport var det ca 8.900 potensielle i Norge med interesse tilpasset produktet.

Noen som har erfaring med å betale på facebook?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Erfaring fra facebook (kun ved å dele nyhet):
ca 12 brukere på besøk (jeg har sære venner:p hahaha)

Erfaring fra kudos:
ca 140 brukere på besøk

(statistikk er iløpet av 1 døgn)
 

picxx

Well-Known Member
Erfaring fra kudos:
ca 140 brukere på besøk

(statistikk er iløpet av 1 døgn)

OT : Er det nå man skal skrive mimreinnlegg om den gang man fikk ett par tusen besøkende om man lå på topp på kudos? :D :p
 

pleb

Medlem
Jeg bare lurer på en ting.. kan jeg bli kicket ut fra AdSense dersom jeg har mange, små blogger fremfor et par store?

Er dette noe de ikke liker? Da tenker jeg på Blogspot-blogger.
 

zapotek

Medlem
Jeg bare lurer på en ting.. kan jeg bli kicket ut fra AdSense dersom jeg har mange, små blogger fremfor et par store?

Det er mange myter og går ute om dette, men jeg tror bestemt at svaret er nei. Ihvertfall så lenge du følger o'store G's spilleregler på absolutt alle bloggene.
 

zapotek

Medlem
Tilbake til opprinnelig spørsmål i denne tråden: Noen som har en fin liste over de 5-10 beste DOFOLLOW Diggtypesidene internasjonalt?
 

Altberger

Medlem
Sist redigert:
Topp