Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har VGTV lov til dette?

Rismoen

Medlem
Lov eller ei, jeg fikk lyst til å henge meg selv i garasjen til naboen da jeg hørte hvor elendig og overengasjert "kommentatoren" var.

VG har virkelig nådd bunnen.

Legg også merke til dette -> "tidkrevende og viktig journalistikk"
b55082ab75.jpg
 

Steve Cash

Medlem
Ja, det som måtte være morsomt i disse videoene i VG og Dagbladet blir fullstending ødelagt av de melodramatiske kommentarene som er lagt på. Aldri før har det vært så tydelig at å lage TV er et annet fag enn å lage avis.

Jeg Klarte Ikke å Holde Latteren Tilbake Da Jeg Oppdaget Hvor Dårlige Kommentarer Det Er På Virale Videoer i VG. Jeg Kunne Ikke Tro mine Egne Ører.

Forresten Rismoen, er det ikke bare et bilde du har lagt inn, videoen får vi ikke se. Ikke at det er så farlig heller.

Og både ditt og mitt innlegg er skikkelig off topic. Nå har vi kapret en tråd. Beklager.
 
Hei,

Har sett at VG har samlet de videoene som har blitt mest populær på YouTube den siste uken, - i en samlevideo som de så har publisert på VGTV.

Det er vel ikke fritt frem å laste ned videoer fra YouTube og gjøre som man vil med de? De som har lastet opp videoen på YouTube går jo glipp av evt. annonseinntekter?

http://www.vgtv.no/#!/video/104940/ukens-virale-her-faar-han-smake-sin-egen-medisin/1
For alt vi vet har vg fått tillatelser, det blir jo kun spekulasjoner om du ikke mailer "forfatteren" og spør.
Det er jo en drøss med tv-programmer som gjør samme greia.
 

xdex

Medlem
Fritt eller ei, dem gjør vel som alle andre virale videoer, eller "meme" pictures. Bruker bildet, eller video, helt til dem får spørsmål fra eier, om å fjerne video/bilde. Dersom ingen krever eierskap, er det heller ingen grunn til å fjerne det. Se bare til bildebruken hos de fleste blogger etc, alle driter i hvem som har eierskap, og du vil ikke bli dømt til noe som helst, før en eventuell forespørsmål om å fjerne innholdet.

Det at VG ber deg om å skru på annonser, er helt greit, noe skal også dem leve av. Jo flere idioter som bruker adblock, jo verre blir det for den vanlige mann i gata. Ender vel snart opp med å måtte betale for å få tilgang til det som faktisk betyr noe, vi får se.

Microsoft, Google, Others Threaten to Sue Adblock Plus Creator
http://news.softpedia.com/news/Microsoft-Google-Others-Threaten-to-Sue-Adblock-Plus-Creator-467035.shtml
 
Topp