Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei alle sammen

holte

Medlem
Jeg heter Tore og bor i Trondheim. Jeg er relativt grønn på alt som heter webhotell, domenehandel og sliter fælt med spam på wordpressbloggene mine. Selv om jeg huker av for pingbacks, må være innlogget for å kommentere og alt mulig av forsøk kommer det likevel spam. savner en slik dings hvor man må taste inn kode.

Jeg liker dette forumet og tror jeg har mye å lære her. Ønsker selv å være med å bidra der jeg kan etterhvert. driver å lager blogger med artisteer da jeg savner gode gratis wp. skal legge ut noen gratis versjoner til dere når jeg blir litt flinkere.

Jeg vet at business verdenen er kynisk og alle vil tjene penger, men jeg har fremdeles tro på ærlige og rederlige forretninger der de med erfaring faktisk kan være rettferdige. Jeg er overbevist om at slikt lønner seg på sikt. Gode venner og partnere er selvsagt viktig.

Den ene tjenesten er den andre vert, og skulle jeg engang være så heldig å treffe jackpot på en domeneauksjon å Sedo eller Afternic.. med mine dårlige engelskkunnskaper, så kan det hende det kunne vært fint å ha noen "voksne" i nærheten;)

mvh
 

picxx

Well-Known Member
Hei Tore fra Trondheim,
velkommen til webforumet (litt seint med velkomsthilsen etter 5 mnd...men får pøsa på!). :)
 

holte

Medlem

Jeg hadde web10 en gang og la inn akismet. To dager etter ble nettstedet stengt fordi noen hadde hakket det og sendte ut spam. Jeg vet ikke om dette skyldes akismet, eller at web10 et par dager i forveien sendte meg faktura på mail med brukernavn og passord, men jeg ble litt skeptisk til akismet da.

Jeg har likevel inntrykk av at akismet finnes i WP fra to andre hotell jeg har da jeg av og til får melding om å oppdatere til en nyere versjon. Men det er ingen kode funksjon.

Problemet er at når man blokkerer for all kommentarer og også pingbacks, så er det jo rein sabotasje de driver med. Jeg savner et webpoliti eller muligheter for å kunne spore dem opp og eventuelt ødelegge systemet deres.

Men er Akismet det samme systemet som når man må taste inn disse kodene med tall og bokstaver? Det er et system jeg har inntrykk av at fungerer.

Som sagt er jeg litt grønn. Er i en prøve og feile fase og driver foreløpig ikke med noe seriøst, men uten all denne spammen kunne jeg kanskje vært litt lengre på vei.

Det sies likevel at den vise har gått idiotenes sti,men det betyr ikke at jeg har tenkt å gå igjennom alle feilene selv. Man kan jo lære litt av andres også

Jeg kal kikke litt rundt på forumet etterhvert. Tipper mange gode svar på spørsmål alt er besvart:)
 

holte

Medlem
Hei Picxx

Hei Tore fra Trondheim,
velkommen til webforumet (litt seint med velkomsthilsen etter 5 mnd...men får pøsa på!). :)

Hehe, takk for svar, men det stod da nykommer på profilen min selv etter fem måneder. Den første posten var bomtur. Prøvde å slette den men fant ingen funksjon for det.

Som du ser har jeg moderert prisene. Trenger å bli kvitt et par no domener da Brønnøysund av en eller anen grunn ikke vil gi meg et nytt enkeltmannsforetak. Jeg trodde ikke det var noen grenser på det. DVS jeg må kommersialisere ideen mer for å få det godtatt.. eller noe slikt. Og de kommer opp med forslag om å bruke det firmaet jeg allerede har, men jeg trenger to org nr.

Noen som har tips på dette med flere foretak?
 

adeneo

Medlem
Skal du ha flere foretak til domener og ikke får flere ENK og ikke vil legge i aksjekapital, så får du med deg noen og starter DA, eller betaler noen lapper for et NUF.
 

holte

Medlem
Skal du ha flere foretak til domener og ikke får flere ENK og ikke vil legge i aksjekapital, så får du med deg noen og starter DA, eller betaler noen lapper for et NUF.

Takker så mye for svar:)

Advokatfirmaet DA NorJus | NUF, Norsk Utenlandsregistrert Foretak

NUF er et utelandsregistrert selskap, men får jeg da et nytt org nr som jeg kan kjøpe NO domener utopver 20 gtrensen på mitt enkeltmannsforetak?

Noen tips til seriøse selskap ang NUF og priser?

DA var et ukjent begrep...
 
Sist redigert:

Travellingman

Nettgrunder
Jeg hadde web10 en gang og la inn akismet. To dager etter ble nettstedet stengt fordi noen hadde hakket det og sendte ut spam. Jeg vet ikke om dette skyldes akismet, eller at web10 et par dager i forveien sendte meg faktura på mail med brukernavn og passord, men jeg ble litt skeptisk til akismet da.

Jeg har likevel inntrykk av at akismet finnes i WP fra to andre hotell jeg har da jeg av og til får melding om å oppdatere til en nyere versjon. Men det er ingen kode funksjon.

Problemet er at når man blokkerer for all kommentarer og også pingbacks, så er det jo rein sabotasje de driver med. Jeg savner et webpoliti eller muligheter for å kunne spore dem opp og eventuelt ødelegge systemet deres.

Men er Akismet det samme systemet som når man må taste inn disse kodene med tall og bokstaver? Det er et system jeg har inntrykk av at fungerer.

Som sagt er jeg litt grønn. Er i en prøve og feile fase og driver foreløpig ikke med noe seriøst, men uten all denne spammen kunne jeg kanskje vært litt lengre på vei.

Det sies likevel at den vise har gått idiotenes sti,men det betyr ikke at jeg har tenkt å gå igjennom alle feilene selv. Man kan jo lære litt av andres også

Jeg kal kikke litt rundt på forumet etterhvert. Tipper mange gode svar på spørsmål alt er besvart:)

Akismet er så og si standard for alle som bruker WordPress så det er ikke noe å tvile på å ta den i bruk.
 

adeneo

Medlem
NUF er et utelandsregistrert selskap, men får jeg da et nytt org nr som jeg kan kjøpe NO domener utopver 20 gtrensen på mitt enkeltmannsforetak?
Ja!
DA var et ukjent begrep...
Delt ansvar, krever minst to personer, men får nytt org nr. Dette er løsningen som er benyttet av enkelte domenehaier.
Noen tips til seriøse selskap ang NUF og priser?

Alle andre enn Stron/Planlegis :mad:
Varjag er vel regnet som en av de mest seriøse.
 
Alle andre enn Stron/Planlegis :mad:
Varjag er vel regnet som en av de mest seriøse.



Vi brukte "manuell" advokat og revisor - Tok 2 måneder og gjentatte purringer å få det gjennom til Brreg..

Andre gang brukte vi Varjag, tok ei uke og kostet nesten det samme, med tett oppfølging hele veien.

Konklusjon: Bruk Varjag.
 
Sist redigert:
Topp