Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei, eg vil lage en enkel startside for meg og andre likesinnede

-Ave-

Medlem
Mitt navn er Bjarte. Eg er 38 år, og bor med familien min på Lura(Sandnes). Eg har allsidig arbeidserfaring og en drøss med ideer.

Eg registrerte domenet PresseNett.no i forbindelse med en ide eg hadde i 1998 og siden har eg registrert domenene Favoritt.no, Favoritt.com, SalgsFormidling.no og ImportForum.no, samt noen flere...

Nå er eg lei av å drømme, og "ønsker hoppe i det" og realisere ideer. De ideene eg tenker å realisere kan fungere sammen, og om du er nysjerrig, så finner du dem delvis forklart på min hjemmesnekrede nettside Favoritt.no.

Gjennom tidligere jobber har eg drevet med informasjonsarbeide, men overlatt til andre å lage nettsidene. Derfor blir det med meg og Web-design som med evenukken og harems-damene; Eg vet hva som kan gjøres, eg kan bare ikke gjøre det selv :eek:

Eg håper mine ideer og min evne til å strukturere og kommunisere dette ovenfor datakyndige personer likevell gjør at eg kan lykkes som en internett entreprenør.

For å lykkes må eg først gjøre den hjemmesnekrede Favoritt.no om til en proff startside som dekker kostnader ved annonseintekter ved utgangen av 2009.

Høres det ut som om eg er helt på jordet,... eller?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg hadde tenkt meg veldig om da du tar opp konkurranse med mange andre startsider; men du har da hatt litt tid til å lage en forretningsplan.
Min erfaring er at i løpet av tiden har det blitt enklere å enklere å etablere seg på nettet - teknologien er (og blir) mindre og mindre vesentlig. Dette kommer til å fortsette. Så plukk en fin blogg-template.

Synes det var litt tynt med hva/hvordan du skal tilby, og hvordan du skal få betalt for det. Er det kun annonseinntekter som genererer penger?
Om det er mulig at annonseinntektene kommer til å dekke kostnadene avhenger i stor grad av hva slags kostnader du har.
 

Bjørnar

Gründer
Hva kan din startside tilby som ikke startsiden.no har?
Det der er jo et godt spørsmål, alltid. Men så er det jo slik da, at man ikke nødvendigvis trenger å bli størst, best, osv. Av og til holder det at man er et lite alternativ. Som kanskje er dårligere. Og de fleste av oss vet at det er mulig å tjene noen slanter på å være en av mange, selv om man ikke nødvendigvis blir "økonomisk uavhengig".
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
[OFFTOPIC]
Om du plutselig finner ut at du ikke kommer noen vei med prosjektet, så er jeg veldig intressert i det domenet ditt (favoritt.no)
[/OFFTOPIC]
 

Tonny Kluften

Administrator
Det der er jo et godt spørsmål, alltid. Men så er det jo slik da, at man ikke nødvendigvis trenger å bli størst, best, osv. Av og til holder det at man er et lite alternativ. Som kanskje er dårligere. Og de fleste av oss vet at det er mulig å tjene noen slanter på å være en av mange, selv om man ikke nødvendigvis blir "økonomisk uavhengig".

Ja, absolutt sant det. Var ikke meninga å ta luven av prosjektet heller. Men kan favoritt.no tilby noe annet? Være en nisjestartside f.eks?
Selv ville jeg f.eks. funnet en startside som hadde som tema røde sokker med gule prikker meget interessant.
 

Oleyea

New Member
Hei!

Lykke til med prosjektene dine!

Når jeg så favoritt.no så jeg med en gang for meg en rating side for forbrukere. Der du kan melde deg inn i diverse affiliate programmer innenfor diverse kategorier. F.eks klesshopping, reiser, bokhandler osv. Legg disse opp på siden din, og la brukerne gi karakterer til de forskjellige nettbutikkene basert på sine erfaringer. Under hver kategori vil du belyse en spesifikk favoritt som det virkelig anbefales at det kjøpes hos innen den kategorien dine besøkende leter etter ett produkt i. Så kan du også ha "bobler" under favoritten for å gi andre alternativer. Tanken blir da å skape en database som forteller den besøkende hva andre anbefaler basert på pris, kundeservice, leveranse osv. Cluet er 1) folk leter veldig ofte etter andres erfaring før de velger å kjøpe ett spesifikt sted 2) hver gang noen kjøper noe via dine linker får du en prosentandel eller provisjon av beløpet brukerne har kjøpt hos den eksterne forhandleren.

Finnes noe konkurranse på dette, men irriterer meg at det stort sett KUN går på pris, og at man må lete i forum for å finne erfaring. Så jeg hadde gjerne brukt noe slikt selv!

Bare en tanke - og ship meg 5% hvis noe slikt blir en suksess :)
 
Topp