Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei fra en godt voksen :)

Eva

Medlem
Jeg er et hunkjønsvesen på 52 år. Elsker alt hva som har med data og internett å gjøre, må vel beskrive meg selv som ganske afhengig hva det angår. :eek:

For noen år siden laget jeg min første hjemmeside uten noen kunnskap, eneste verktøy var et hefte med en tittel noe i stil med; "Lag hjemmeside med Frontpage", altså WYSIWYG -metoden.

Nå vil jeg lage meg en blogg. No-domene er skaffet hos Domeneshop og hotell hos Hostgator er i box. Jeg vil få lært meg alt om koder og alle de forskjellige begreper som f.eks PHP, SQL og hva det nå ellers heter alt sammen. Her er jeg fullstendig grønn, og håper det i dette forum er plass for nybegynnere hva slikt angår. Vil selvfølgelig innhente mest mulig kunnskap om dette så jeg ikke spammer forumet her med spørsmål. Noen som kan anbefale en bok/nettsider (norsk(e)) som forklarer disse ting greit for en nybegynner?

Gleder meg til å bli kjent med dere. :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Sjekk 'fantastico' på din cPanel, det gjør det enkelt å installere (og avinstallere) WordPress. Siden du ikke har noe på domenet enda gjør det ingenting hvis det går i stykker - så nå har du friheten å prøve litt forskjellig.
 

Eva

Medlem
Takk Tony og Pong. Har installert Wordpress, og får en bekreftelsesmail derfra om at jeg skal gå inn på http//mittdomene/wp-admin/, men kommer ikke inn. Får meldingen "Tjener ikke funnet". Er det noe jeg skal gjøre for å flytte mitt no-domene fra Domeneshop over til Hostgator? Og hvordan gjør man så det?? :eek: Trodde egentlig det gikk av seg selv, i og med at jeg har bestilt "baby-hotell" med mitt no-domene.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hvis du har satt det opp riktig hos Domeneshop står det i domenenavn-listen under "Aktive tjenester" ordet "Registrartjeneste". Usikker om du har denne listen hvis du har kun 1 domene.
Ser du på domenet selv har du kun tabsene Oversikt, Kontaktinfo og Navnetjenere.
 
Topp