Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei fra en relativ nybegynner på moderne webutvikling :)

thomanil

New Member
Heisann,

dumpet over webforumet.no nylig. Jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart å overse dette stedet helt til nå.

Jeg har livnært meg på programmering / software-utvikling i omtrent et tiår, men det har blitt noe sparsomt med web-erfaring underveis. Har primært arbeidet med backend-greier, "enterprise-arkitekturer", integrasjon, samt produktutvikling på mobiltelefoner. Web-utviklingen min i denne perioden har begrenset seg til triste internapplikasjoner i store selskaper, og jeg har aldri lagd noe kommersiellt på egen hånd tidligere.

Bestemte meg nylig for å bøte på dette ved å oppdatere meg litt på både moderne webutvikling og entreprenørskap, så jeg bygde mitt eget web-produkt. Veldig nyttig måte å tvinge seg selv å lære kjapt. Jeg er midt oppi læreprosessen fremdeles, men det går fremover. :)

(Produktet mitt er ThoughtMuse, et online verktøy for å lage og dele mindmaps/tankekart i vanlige nettlesere.)

Jeg blogger også litt innimellom.

Ser fram imot å følge med og delta på forumet; det ser ut til å være mye kanonbra stoff her!
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei og velkommen!

Vi trenger flere programmere her inne. Er sikkert mer enn nok oppdrag å få for deg om du er interessert i frilans og kan det du drive med bra! :)
 

hansson

Langveisfarende
Hei, kompetansen og erfaringene dine gir deg et verdifullt ståsted i forhold til alle de flinke ungdommene der ute som alle er vokst opp med de samme tingene og utvikler seg i samme retning.

Når du nå kombinerer idéene dine med mulighetene for å presentere dem på nettet blir det interessant, selv om du så langt ikke har så mye erfaring med selve det grafiske uttrykket på "det moderne nettet" som du selv sier. Men det tar du lett!
 

thomanil

New Member
@Kenneth

"Hook'en" for meg er diskusjonene om markedsføring og entreprenørskap, men ser at det er et subforum om utvikling her ja.

Er det kun php det går i? I så fall har jeg kanskje ikke all verden å bidra med der - jeg trives best i Ruby/Rails, Java og Javascript.

Har kanskje noen meninger og erfaringer å bidra med om utviklingsmetodikk generelt, da.

@hansson

Takk for det. Jeg har noe erfaring generelt med usability og brukeropplevelse, men grafisk design er et område jeg må forbedre meg i + finne gode partnere å sette ut arbeid til.

Ta for eksempel nåværende design på produkt-siten: kjøpte og tilpasset en template, bare for å senere finne at de tunge grønnfargene så ut som gjørme da jeg kom over på en bærbar Mac-skjerm. Oh well, mer i backloggen av oppgaver... :)
 

michaelo

Medlem
Velkommen velkommen,

Slik erfaring vil alltid komme godt med i utvikling av web-applikasjon, spesielt nå som de begynner å ta over stadig mer av de klassiske desktop-applikasjonene.

Produktet du driver på med er nettopp noe jeg har vært på utkikk etter en stund, og har vurdert å starte utvikling av selv så dette er veldig bra. Skal teste litt, og kanskje kan det være at jeg kan fokusere på mine andre prosjekter istedet :)
 
Topp