Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei hallo :)

Marita

ordleker
Hei! Har vært en anonym snokeleser en stund, men nå har jeg endelig registrert meg. Dette er et veldig bra forum som jeg har hatt god nytte av på flere måter :) Så mange flinke mennesker!

Jeg begynte å blogge for litt over en uke siden - og jammen meg er det mye å sette seg inn i! Jeg skjønner ikke halvparten av alle disse fancy uttrykkene, RSS og linkbait og pinging og gudvethva :eek:

Har to blogger foreløpig, marita.net og Mine Beste Tips (som i løpet av uken vil bli flyttet til smartetips.no), kjempegøy å holde på med :)
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Velkommen fra meg også! :)

Leste forsåvidt deler innlegget ditt, slik stumper du røyken. At man kutter røykeforum med 75% når man går ut for å røyke er faktisk sant. Jeg klarte det i nesten 2 år, men vet du egentlig hvor forferdelig kaldt det er ute om vinteren? Hehe :D

Men sånn om røykeslutt, jeg tror veldig få av de som faktisk lager reklamer osv for røyeslutt-piller og røykeslutt-kurs og slike ting aldri har røykt selv. De tar det nemlig for gitt at 110% av alle som røyker faktisk vil slutte. Det er feil.... Det er jo mange som faktisk vil røyke selv om de hører store skrekkhistorier om hvor farlig det er. Huffda, dette her var masete. Ti still Atle! Sånn.

Kult du er igang med blogging. Nå må du stå på, og ikke gi opp, ikke engang etter 2mnd, ikke 20mnd og ikke etter 200mnd. Aldri gi opp slik som jeg og mange andre gjorde - og gjør. Velkommen til WF.
 

Marita

ordleker
Velkommen fra meg også! :)

Leste forsåvidt deler innlegget ditt, slik stumper du røyken. At man kutter røykeforum med 75% når man går ut for å røyke er faktisk sant. Jeg klarte det i nesten 2 år, men vet du egentlig hvor forferdelig kaldt det er ute om vinteren? Hehe

Men sånn om røykeslutt, jeg tror veldig få av de som faktisk lager reklamer osv for røyeslutt-piller og røykeslutt-kurs og slike ting aldri har røykt selv. De tar det nemlig for gitt at 110% av alle som røyker faktisk vil slutte. Det er feil.... Det er jo mange som faktisk vil røyke selv om de hører store skrekkhistorier om hvor farlig det er. Huffda, dette her var masete. Ti still Atle! Sånn.

Kult du er igang med blogging. Nå må du stå på, og ikke gi opp, ikke engang etter 2mnd, ikke 20mnd og ikke etter 200mnd. Aldri gi opp slik som jeg og mange andre gjorde - og gjør. Velkommen til WF.

Ja, det er iskaldt ute! :D Og verre skal det jo bli.. Da jeg røyka inne kunne jeg være oppe i 35 om dagen, helt vanvittig.. Nå ligger jeg på rundt 8-10 om dagen, og bare en halv om gangen, veldig stolt! :) Men så var det det å slutte helt, som du sier - jeg har ikke heelt lyst til å slutte.. men jeg kan jo ikke akkurat sette med ned og vente på motivasjon heller, så over nyåret skal jeg gå ordentlig inn for det.

Takk for tips om at jeg må stå på! Jeg er jo helt i startgropen nå, men kanskje det om noen år kanskje kan bli en liten mini-inntekt sånn på sida? Har en drøm om å bare jobbe 60% i vanlig jobb, og drive med.. eh.. internettbusiness? ved siden av. 8-16 hver dag resten av livet er ikke helt meg, jeg får krampe av å tenke på det. Men det tar tid å bygge opp noe, og uansett hva som skjer koser jeg meg veldig med blogging :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Uff ja, 35 om dagen er mye. Bare hver andre røyk ute ville jo vært en stor og god ting om man røyker så mye inne. Husker faktisk da jeg selv gikk ut at jeg lå på rundt 8-10 (noen ganger mindre) om dagen. Det var liksom veldig greit sånn, men det var jo denne kulden da. Det er jo også litt enklere når man har noen og røyke med dersom man skal røyke ute. Hehe, det ble for mye av det vonde altså med uterøyking. Jeg liker jo og kose meg med en røyk. (kulde og kaldt = ikke koselig med røyk.) Hehe. :D

Jepp, blogging kan bli en god inntekt dersom du står på lenge, men da mener jeg lenge altså, og bare noen mnd er ikke lenge nok. For at inntekten skal bli stor må nok det hele dra seg over noen år - Og det er det ikke ofte vi ser at noen som helst bloggere klarer. På en måte kan man lese om Sindre fra Glabladet, som har gjort det ganske bra med blogging. Han tok derimot en såkalt "bloggpause" tidligere i November tror jeg det var. Hadde han tatt denne pausen dersom han tjente 30.000 / mnd på bloggen sin? - Neppe. Uansett hva han måtte skrevet i innlegget hvor han forteller om sin pause sitter det alltid en tanke om han er "drittlei" hele Glabladet i hodet på meg faktisk. Sånn ellers har han faktisk stått på enormt lenge, og har gjort det enormt bra - Mye bedre enn de fleste (alle?) andre her i Norge. Ellers må jeg innrømme at jeg syns han har tatt seg litt vann over hodet og tenker at han kanskje er litt for mye bedre enn mange andre til tider, uten at jeg skal være frekk og påstå noe som helst. (det var min mening.)

Kult og høre du koser deg med blogginga. Fortsett med samme innstilling, og ikke bli skuffet om inntektene er lave fremdeles om 2-3mnd. Det tar lenger tid enn 2-3mnd før du merker noe som helst av store inntekter fra en blogg. Skriv heller litt på pcen når du kjeder deg, og lag gode innlegg av det, så vil du kanskje merke at tiden du bruke på og kjede deg i 2009 gir deg en bra inntekt i 2011 eller 2012. Mange gir jo opp etter ett par måneder fordi de aldri tjente noen penger. Slik funker det ikke med blogging. Det tar tid... :)
 

Marita

ordleker
Takk for fine tips. Ja, har lest endel av artiklene av Sindre. Skal ikke uttale meg om han hverken på den ene eller andre måten, det har jeg ikke forutsetninger for enda. :)

Ja, jeg skal bruke god tid og være så tålmodig som jeg kan. Men det er mye rundt dette som jeg ikke forstår enda. Jeg leser at SEO er viktig, men jeg aner ikke hva det betyr og hva jeg kan gjøre for å optimalisere denne (eller hva det er man gjør :p ).

Også leser jeg at det tar noen måneder før søkemotorer plukker opp trafikk, og jeg forstår ikke hvorfor det er sånn. Og alle disse andre begrepene, linkbait og backllink og alt det der. Det er jammen meg mye å sette seg inn i, men det er veldig artig. Kan ikke huske at jeg har vært så ivrig på noe på veldig lenge, og det er fint! :)
 

Marita

ordleker
Takk takk :D Man får jo helt dilla, må jeg innrømme :p Via dette forumet fant jeg en ny pingetjeneste, pingler.com, og pinget den engelske bloggen min marita.net og boink fikk jeg plutselig masse trafikk. Kanskje ikke kvalitetstrafikk, men artig er det nå allikevel å se at jeg i løpet av en time får like mye trafikk som hele dagen før. Hadde ikke samme virkning på den norske bloggen min, forøvrig.

Dilla ja! Man glemmer jo rent å sove :p
 

picxx

Well-Known Member
Velkommen til wf! :)

Ikke glem at trafikk ikke automatisk betyr konverterende trafikk.. :)
 

Marita

ordleker
Takk! :)

Se der ja, dukket det opp enda et ukjent utrykk.. konverterende trafikk? :eek: Mener du da at det kommer besøkende som antakeligvis ikke kommer tilbake? (Det jeg mente med "kvalitetstrafikk", men det fins vel sikkert et fancy ord for det også.. :p )
 

Tonny Kluften

Administrator
Konverterende trafikk er trafikk som klikker på annonsene dine og kjøper noe.

Et godt tips du kan bruke hvis du får dilla på å blogge; Å skrive 20 innlegg og poste dem fortest mulig er fristende, men sett dem heller på autoposting, en hver dag i 20 dager fremover. Det kommer sikkert dager da du ikke gidder/kan blogge og da er det fint å ha et innlegg på lur.
 
Topp