Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei hopp!

Kristine B

Medlem
Tenkte å introdusere meg før jeg begynner å poste her :)

Jeg har drevet med websider på hobbybasis siden jeg var fjortis og expage.com var hot. Skal ikke påberope meg å være noen ekspert, hverken på design eller kode, men jeg kan nå snekre sammen litt av hvert med html, css, php, mysql og javascript. Har uten tvil mye å lære, og det er forøvrig det jeg syns er morsomt og inspirerende med web - tenkologien utvikles, nye muligheter dukker opp, trender kommer og går osv.

Har ikke hatt noen "egen" nettside på et par år, men koser meg med å snekre sammen noe nå.

Ellers studerer jeg informatikk, og retter utdannelsen mot en mulighet til å ta master i informatikk: design, bruk, interaksjon (eller noe ala). Ved siden av jobber jeg noen timer i uken med å opprettholde/utvikle nettsider for et firma i Oslo, har også gjort en og annen "frilansjobb" i løpet av det siste året.

I tilfelle det er interessant; Jeg heter Kristine og er 21 år.

Dett var dett.
Foreløpig virker det litt skummelt å hive meg inn i diskusjonene her, blant dere "pros", men jeg mykner vel opp etterhvert :)
 

picxx

Well-Known Member
Vælkømmin te webforumet :)
 

Kristine B

Medlem
Nei, går informatikk. Men skal ta mediefagene som kreves for å komme inn på en mer medierettet master :) Hur så?
 

hansvh

Medlem
Ja. Det er et morsomt emne. Jeg tok litt MEVIT for å få avveksling fra INF og det er definitivt mindre krevende, og veldig annerledes.

Mine erfaringer sier at du ikke skal tenke på MEVIT2500 som et kurs i webdesign. Det er heller "rare, nye og originale måter å presentere informasjon på". Det virker litt tilfeldig at web er valgt som kanal. Det kunne like godt vært noe annet.

Det er veldig fokus på dette med multi-modalitet. Jeg har aldri hatt sansen for (det som i mine øyne er) overdreven animasjon og lydbruk på websider. Man scorer bra med store bilder og Flash, pop-ups, masse interaktivitet og slike teknikker.

Prøv også å ikke ha en lineær side. Når du skal fortelle noe, så ikke begynn på begynnelsen og gå fremover, men hopp villt mellom sider og temaer. Det trekker opp. Dette er ikke ironi, selvom det kanskje kan virke slik. Det er i tråd med å være nyskapende og slikt på web.

Har tatt MEVIT2110 også, men der har jeg ingen tips. Det var litt for tørt for meg, så innsatsen ble deretter. Kan dog anbefale MEVIT1600.
 
Topp