Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Heisann

E-bud

Medlem
Heisann godtfolk

Tenkte jeg bare skulle skrive en kort introduksjon av meg selv. Navnet mitt er Thomas og jeg er hovedmannen bak den nye nettauksjonen E-bud.no som ble lansert for snart 1 måned siden.

Vet ikke helt hva jeg skal si at jeg jobber med, for egentlig så jobber jeg med alle tekniske aspekter med E-bud (Programmering(PHP/MySQL), SEO, design, etc) samtidig som jeg jobber med markedsføring, salg, etc. Sånn er det å være nettgründer. Har heldigvis et lite, men bra team som også hjelper til + et par programmerer som jobber på prosjektbasis.

Uansett, ser ut som et interessent forum å være en del av og det er jo det som er hovedgrunnen til åt jeg registrerte meg her. I og med at E-bud.no blir lansert uten noen store investorer har jeg og teamet mitt jobbet mye med SEO i det siste og dette er et felt som opptar meg, i likhet med mange andre her. Vi jobber konstant for å få mest mulig synlighet for hver krone vi bruker.

Har allerede hatt gleden md å ha kontakt fra et par personer på siden her som har kontaktet meg via E-bud, så det er jo hyggelig :)

Ellers så håper jeg både å kunne utnytte det nettverket som finnes her og selvfølgelig håper jeg å kunne bidre med mine erfaringer fra mange felt som er opparbeidet som gründer over de siste årene.

Thomas
 

picxx

Well-Known Member
Velkommen til webforumet :)
 

srm

Medlem
Velkommen Thomas :)

I likhet med Msites Ltd har jeg stor sans for den personlige vinklingen med egen blogg på E-bud. Jeg var innom i går etter at artikkelen dukket opp i RSS-en til Økonomisk Rapport / Gründer.

Min første tanke for prosjektet var "Oh, my god". Men jeg synes du har riktig fokus. Det er markedsføringen som avgjør om dette blir en braksuksess eller ei. SEO er selvsagt bra, men jeg føler du/dere trenger en lurendreier for å kick'e det godt i gang.

P4 hadde streik i NRK som et kick. Biip.no hadde MSN-block-checker-tjenesten. Chess hadde Vollevik med all sin morsomme galskap i media. Jeg ville lagt meg i selen for å finne en unik vri her. Dette er selvsagt ingen lett jobb. Har ingen umiddelbare ideer selv, men kanskje andre på forumet har?

Har stor sans for selskaper som fokuserer på å levere bedre løsninger enn sine konkurrenter. Det er først når de har bevist sin eksistens at de ofte begynner å bli litt kjedelige. Enten ved at det er annonser overalt eller som ved Komplett.no, som plutselig har den litt kjedelige Stein Erik Hagen som eier og ikke spesielt rimelige produkter...
 

E-bud

Medlem
@srm
Joda, vi har hatt en del brainstorms på hva vi kan gjøre av slike stunts. En av de som er med på prosjektet er en ordentlig luring når det gjelder slike ting. En dag skal vi ta oss en brainstorming, med promille, så får vi se hva som kommer ut av det :D

Og jeg håper virkelig vi unngår det siste du nevner. Om det skulle skje, så håper jeg at noen tar et solid balletak på meg og forteller meg hvor vi stevner... Innovasjon er en viktig del av vår forretningsplan. Vi har en god del nye og kule tjenester på lur, men valgte å lansere tjenesten uten disse, da vi mente at det skulle være enklest mulig i begynnelsen ;)
 
Topp